A tempó meglepő: alig több, mint négy év után váltják le a BMW X5-öst a megszokott több mint hat év helyett, de most már nem igazán kétséges: az utód elkészült, és nem is igazán tudják már titokban tartani.
Bár hivatalosan egy hangot sem hallottunk az új modellről, a különböző forrásokból érkező képek eléggé egybevágnak ahhoz, hogy ne kételkedjünk: így fog kinézni a BMW X5-ös negyedik generációja. Már a képek jelenlétéből is arra lehet következtetni, hogy a premier igazán közel lehet: ősszel állítólag már a forgalmazás is megkezdődik Európában.
A formaterv változásai egyébként passzolnak a BMW aktuális stílusváltásához, amelyet terepjáró-vonalon leginkább az X7 tanulmányról ismerhetünk. Nagyobb lesz a hűtőrács, komplikáltabbak a részletek – például jellegzetes lépcső kerül az övvonalba – de egységesebb a lámpák formája. Összhatásában mégsem változik sokat az X5: ugyanaz a már épp nyomasztó méretű rokonszenv-gyűjtő készülék marad, amilyennek a tulajdonosai eddig is szerették.
Műszaki értelemben a legfontosabb változtatás az elődhöz képest a szabvány CLAR platform alkalmazása, amit eddig elsősorban nagy szedánok alapjául használtak. Alighanem ez a magyarázat a modellváltás szokatlan gyorsaságára is: a szabvány alkatrészekkel olcsóbb lehet a gyártás, és ezért az előnyért a BMW-nek megéri hamarabb leváltani az X5-öst. A motorválaszték sem változhat érdemben: a 2 literes négyhengeres, és 3 literes hathengeres benzin- és dízelmotorokkal készül majd a változatok zöme, míg a csúcsmodellekbe a 4,4 literes V8-as újabb kivitelét építhetik.