Újra autószerű autók indulhatnak Le Mans-ban
Az Audi és a Porsche kivonulásával lényegében egyetlen gyári csapat, a Toyota maradt az európai hosszú távú autóversenyzés csúcskategóriájában, az LMP1-ben, aminek ebben a formában nincs igazi verseny-jellege. Ezen is változtatna az új szabályrendszer, amelynek a kidolgozása a napokban kezdődött meg.
Az FIA World Endurance bajnoksága, illetve a Le Mans-i 24 órás verseny szabályrendszerének megújítására készül az FIA Motorsport Világtanácsa, méghozzá a gyártók képviselőivel együtt. A cél az lenne, hogy vonzóbbá váljon a részvétel a versenyeken, és egyben érdekesebbek legyenek a futamok.
Úgy néz ki, a mára már csak hibrid űrhajókból álló LMP1 kategória helyett valami egészen más jön: utcai szupersportkocsi-alapú, de nagy mérnöki szabadságot eredményező szabályokról beszélnek. Magyarul a versenyautók sokkal kevésbé emlékeztetnek majd földön kívüli repülő eszközökre, mint mostanság, ami mindenkinek jó: a könnyen azonosítható megjelenés a gyártók számára nagyobb reklámértéket jelent, és a nézőknek sem a festés és a feliratok jelentik majd az egyetlen támpontot.
A 2020 körül életbe lépő új szabályrendszer másik célja a fejlesztési költségek csökkentése lenne. Ennek érdekében például egyetlen, szabványos energiavisszanyerő rendszert alkalmazna az egész mezőny, így ennek a kifejlesztése nem a gyárakat terhelné.
Egyelőre sok a bizonytalan pont, de végeredményben olyan autókból készülhetnek Le Mans új főszereplői, mint az Aston Martin Valkyrie, a Toyota GR Super Sport vagy az AMG Project One.