Az Opel vezérigazgatója beszélt arról, hogy milyen hatással van a Peugeot-tól kapott technika felhasználása cége anyagi helyzetére. Michael Lohscheller szerint a megtakarítás 20 és 50% között van, azaz bizonyos modellek fele pénzből kijönnek, ha kész alapokra dolgozhatnak a tervezők.
Egyelőre kevés a közös fejlesztés: a Crossland X-en és a Grandland X-en kívül, amelyeket előd híján nehéz mihez hasonlítani, eddig csak az Opel Combo tekinthető ilyennek, de ez meg nem más, mint egy átcimkézett Peugeot Partner. Az első olyan típus, amelyet az Opelnél fejlesztenek, önálló formatervvel, de a Peugeot CMP platformjának felhasználásával, a Corsa lesz, amely jövőre mutatkozhat be. Ennél állítólag már érvényesült az 50%-os megtakarítás a fejlesztési költségekben, és mivel a padlólemez a teljes alapanyag-felhasználás mintegy 60%-át adja, a közös alkatrészek a gyártás költségeit is jelentősen csökkenthetik.
A lényegében kötelező padlólemez-cserének persze nem ez az egyetlen oka: amikor a Peugeot megvette az Opelt, minden, korábban Rüsselsheimben kifejlesztett műszaki megoldás használati joga a General Motorsnál maradt, ami azt jelenti, hogy a franciák ezek használatáért valószínűleg fizetnek a GM-nek. Ezért is döntött úgy a francia vezetés, hogy az Opel összes modelljét minél gyorsabban át kell tervezni a két PSA padlólemez – a CMP és az EMP2 – valamint a négy PSA motor alkalmazására. Csak így remélhetik ugyanis, hogy az Opel belátható időn belül nyereségessé, vagy legalább önfenntartóvá váljon.