Sportosan elegáns az új 8-as BMW
Megannyi előzetes után a BMW végre leleplezte az új nyolcas sorozatot. A 19 év után visszatérő modell a gyártó szerint egyszerre luxuskupé és valódi sportautó.
Már egy ideje tudni lehetett, hogy a BMW új szerepet szán a 6-os sorozatnak. Az elegáns luxuskupéból gyakorlatilag az ötös sorozat ötajtós változata lett 6 GT néven, és azt is tudtuk, hogy helyét a feltámasztott 8-as sorozat veszi át. A BMW szerint az új nyolcassal a Mercedes S-osztály Coupé és a Porsche 911-es közé lőnek, ami elsőre groteszk elméletnek tűnhet, de ha ránézünk az autóra, tényleg valami agresszív, de mégis elegáns autót hoztak össze.
Az elölnézetet a legújabb BMW-trend szerint hatalmas, összenövő vesék és a BMW-től szokatlanul keskeny LED-es fényszórók uralják. A burák alá lézerlámpát is kérhet majd a leendő vásárló, amivel 600 méteresre nő a megvilágított útszakasz hossza. Ilyet eddig csak a hetesbe és az i8-asba kínált a gyártó.
Az oldalnézet már inkább az elegáns stílust követi, a BMW klasszikus kupéformát rajzolt a 8-asnak. A durván tagolt hátsó rész az orrnézethez hasonlóan inkább sportos. A határozottan, szárnyszerű farrészként döntött csomagtérfedél alatt széles, LED-es hátsó lámpák lapulnak, az összképet pedig két óriási kipufogó zárja.
A képek alapján nehéz elhinni, de minden dimenzióban kisebb az új nyolcas a régi hatosnál. A legfontosabb talán az, hogy alacsonyabb is 2 centivel, így az i8-ast és a Z4-est leszámítva jelenleg ez a leglaposabb BMW. Ebből adódik, hogy a 8-as valószínűleg inkább 2+2 személyes autónak tekinthető, de persze ez majd igazán csak élőben derül ki.
Belül úgy tűnik a BMW végre mert változtatni az évtizedek óta csak reszelgetett sablon műszerfalon. Természetesen a vezető felé fordul a középkonzol, de az eddig megszokottnál szögletesebb formákkal találkozhatunk. A teljesen bőrbe varrt műszerfal és a rozsdamentes acél borítású elemek mellett a sebességváltó akár üveg borítást is kaphat. A 8-as sorozatban már nem lesz analóg óracsoport, a vezető digitális kijelzőről olvashatja majd le a legfontosabb információkat.
Az új nyolcasban benne van minden, amit ma a BMW tud. A továbbfejlesztett vezetést támogató rendszerben aktív, tehát a forgalomnak megfelelően megállásra és elindulásra is képes tempomat, sávtartó asszisztens, keresztirányú forgalmat is figyelő ütközéselkerülő rendszer mellett még elsőbbségadásra és rossz haladási irányra figyelmeztető funkció is van. A head up display már 3D-s elemeket is ki tud vetíteni a szélvédőre. Alapáras az elektronikusan szabályozható adaptív futómű és az aktív négykerék-kormányzás is.
A sportos karakterről kezdetben kéttagú motorválaszték gondoskodik majd. A 840d három literes, dupla turbós, hathengeres dízelét már ismerhetjük más BMW modellekből. A 320 lóerős, 680 Nm csúcsnyomatékú dízellel 4,9 másodperc a 0-100, és vélhetően ez lesz a kínálat olcsóbbik tagja.
Újdonság a továbbfejlesztett 4,4 literes duplaturbós V8-as benzines, ami az M850i orrában 523 lóerő és 750 Nm keverékéből 3,7 másodperces gyorsulást főz ki. A brutális adatokból sejthető, hogy a jövőben várható egy gyengébb benzines is, az M8-as változat megjelenése pedig bevallottan csak idő kérdése. Mindkét motorhoz alapáron xDrive összkerékhajtás és nyolcfokozatú Steptronic automata váltó jár és természetesen teljesítik a legújabb, Euro6d-Temp környezetvédelmi normát. Az új BMW 8-assal várhatóan novembertől találkozhatunk majd a kereskedésekben.