Együtt fejleszthet furgont a Ford és a VW
A Ford és a Volkswagen az utóbbi néhány évben eléggé kifogyott a partnerekből, talán ezért is van, hogy néhány év után ismét egymásra talált a két vállalat.
Egyelőre nincs sok konkrétum: azt mondják, aláírtak egy szándéknyilatkozatot, amely annyit tartalmaz, hogy megvizsgálják az együttműködés lehetőségeit több területen. Ám úgy tűnik, a közös haszonjármű-fejlesztésről már született valamiféle megállapodás. „Mindkét vállalat erős, és egymást jól kiegészítő pozíciókkal rendelkezik a haszonjármű-gyártás területén. Együtt hatékonyabban követhetjük a gyorsan változó vásárlói igényeket.” - mondja Tom Sedran, a VW csoport stratégiai igazgatója.
Jelenleg úgy néz ki, haszonjármű-fronton a Volkswagen szorul rá inkább a Forddal való együttműködésre. Bár a Craftert a Mercedes-VW együttműködés szétesése után teljes egészében saját erőből újították fel, a Caddyt 2003 óta tarják piacon, ami a haszonjárművek közt is kivételesen hosszú idő, és a Transporter utolsó modellváltása is csak egy erőteljes frissítésnek nézett ki. A Ford ezzel szemben négyféle Transit-Tourneo variációt kínál, hatékonyan lefedve a haszonjármű-szegmens alsó felét.
A Ford és a Volkswagen korábban már dolgozott együtt: a Ford Galaxy, a Seat Alhambra és a VW Sharan típusok első generációját közösen fejlesztették és gyártották 1995-től 2006-ig, sőt, a VW-féle változatok egészen 2010-ig maradtak gyártásban. Most azonban úgy tűnik a nyilatkozatok alapján, hogy szélesebb körű együttműködésre lehet számítani, akár több modell, és közös hajtásrendszerek közös kifejlesztéséről is szó lehet, bár a részleteket még ki kell dolgoznia a két gyártónak.