Hyundai-hajtású Audik jönnek
Bár sokan eltemették már az üzemanyagcellás hajtást, úgy néz ki, a dízelmotor teljes hitelvesztése miatt mégis leporolják a kutatásokat, sőt, ahol eddig a dízel-fejlesztésbe ölték a nagy összegeket, ott is igyekeznek behozni a lemaradást.
Ezt a törekvést jelzi az Audi és a Hyundai bejelentése is, amely közös üzemanyagcellás fejlesztéseket ígér. Ebben az esetben az Audi vesz át technológiát a koreaiaktól, mivel a Hyundainál már az ezredforduló környékén elkezdték a fejlesztést, és a cég 2013 óta kis sorozatban készít is hidrogénhajtású autókat, amelyek a világ 18 országában futnak is.
Az üzemanyagcellás hajtás ugyan viszonylag drágának tűnik, és hasonlóan problémás a töltőhálózat kiépítése, mint a villanyautók esetében, de azokkal szemben van néhány előnye: a hidrogéntartály feltöltése gyorsan megy, és a hatótáv is nagyobb lehet, mint egy tisztán elektromos autó esetében. A hajtást egyébként itt is villanymotor végzi, azaz a kétféle hajtás közti átállás sem követel majd nagy erőfeszítést, ha elkészülnek azok az olcsó és gyorsan tölthető szuper-akkumulátorok, amelyekre az autóipar vár.
Az Audi a következő évtized elejére ígéri saját üzemanyagcellás típusát, amelyben legalább részben saját gyártású, de a Hyundai megoldásain alapuló hidrogén-üzemű hajtáslánc lesz. Mindezt a két gyáró közti keresztlicenc megállapodás teszi lehetővé, amelyet szintén most kötöttek meg.