Lassan véget ér a Volvo nagy modellváltási kampánya: elkészült az új S60-as, amelyet teljesen új, dél-karolinai üzemének megnyitása kapcsán mutatott be a svéd gyártó.
Az autó láttán az az érzése támad az embernek, hogy a Volvo tervezőit teljesen kimerítette a folyamatos, megerőltető munka, a sok rajzolás és ötletelés, így nem maradt egy eredeti részlet sem, amit itt felhasználhattak volna. Az autó orra nem különbözik a V60-asétól, de ami meglepőbb, az új hátsó rész egy az egyben az S90 motívumait másolja. Talán a spoilerszerűen végződő csomagtérfedél, vagy a hátsó kerekek feletti ív látszik valamelyest egyéninek, de ezek már olyan finomságok, mint a halszálkás zakó csíkrendje: csak az abszolút ínyencek veszik észre, mindenki más csak a szokvány öltönykabátot látja.
A műszaki tartalomban sem találni meglepetést, bár az autó minden szempontból megfelel a svédektől megszokott szintnek. Az S60 egy szempontból lóg ki a sorból: ebbe nem kerül dízelmotor, még az Európába szánt példányokba sem. Első körben négyféle hajtással lesz kapható, és ezek közül a leggyengébb is képtelenül erősnek tűnik. A T5 változatba kétliteres, 250 lóerős turbómotor kerül fronthajtással, a T6-ba pedig ugyanez a szabvány blokk, de 318 lóerővel és összkerék-hajtással. Ezen felül kétféle hibrid hajtást is kínálnak a típushoz. A T6 Twin Engine változat 340 lóerő, a T8 Twin Engine pedig 400 lóerő összteljesítmény mozgósítására képes. Az ötödik variáns a T8 Polestar tuningos változata, amely 415 lóerős lesz.
A számokból is sejthető, hogy már az alapkivitel is nagyon jól megy: a T5 6,5 másodperc alatt gyorsul százra. Emellett a fogyasztása is elfogadhatónak tűnik, különösen a teljesítménye tükrében: WLTP szabvány szerint mérve 7,2 és 8,1 liter közti értékeket ígér a gyártó. A hibrid változatok ennél 2,1-2,5 literrel ígérnek alacsonyabb fogyasztást, és további előnyük 45 km körüli tisztán elektromos hatótávolság.
Az új S60 lesz az első olyan típus, amelyet a Volvo csak Észak-Amerikában gyárt majd, és innen szállítják majd minden más piacra. A cél az, hogy az Egyesült Államokban teljesen semleges export-import mérleget érjenek el néhány éven belül, amitől azt remélik, hogy megmenti a céget a vámoktól és egyéb, a külföldi gyártóknak Donald Trump által beígért szankcióktól.