Vadiúj dobozos ikrek a Peugeot-tól

2018.06.26. 11:28

Február óta ismerjük a hármasikreket, de csak körbeüvegezett, polgári kivitelben. A munkára kitalált modelleket csak most mutatja be a PSA, és az ősz végén kezdi a forgalmazásukat.

A karosszériákban persze minimális az eltérés a személy- és a teherszállító változatok között. Ugyanúgy kétféle hosszúságban készülnek majd a furgonok is, a rövidebb, M jelzésű kivitel 4,4 méteres, és három oldalajtós lesz – baloldalt lehagyják a raktér tolóajtaját – a hosszabbik, amelyet XL-nek neveztek el, pedig 4,75 méteres. Mindkettő meglehetősen tágas, a rövidbe 3,3-3,8, a hosszúba 3,9-4,4 köbméternyi tárgy pakolható tetőmagasságtól függően, a teherbírásuk pedig 600 és 1000 kg. Az M rakterébe maximum 1,81 méteres, az XL-ébe 2,16 méter hosszú tárgyak férnek el.

Ezen felül kétféle kivitelt készítenek majd, egy polgárit és egyet kifejezetten munkavégzésre. Ez utóbbi nagyobb hasmagasságot, jobb alsó motorvédelmet, megnövelt teherbírást, háromszemélyes első üléssort, műanyag padlóburkolatot, manuális kéziféket és pótkereket jelent. Emellett lesz két üléssoros kivitel is, a személyszállító csomagterével megegyező méretű raktérrel.

A PSA furgonok újdonságai közé tartozik még néhány hasznos segédberendezés. Az egyik a kétkamerás, kilátást segítő rendszer: az egyik az utasoldali tükör házában, a másik a hátsó ajtó felett kapott helyet, a képük pedig a műszerfalon figyelhető, így nemigen maradnak az autó körül vakfoltok. A másik a terhelésjelző: fehér fény jelzi, ha elértük a terhelhetőség 90%-át, és sárga, ha átléptük a maximális értéket.

Műszaki szempontból nincs érdemi eltérés a személyautó-kivitelekhez képest, még a motorválaszték is teljesen azonos. Mindhárom modell 1,2 literes, háromhengeres, 110 vagy 130 lóerős benzines turbómotorral, illetve az 1,5 literes, négyhengeres dízelmotor 75, 100 vagy 130 lóerős változatával lesz kapható.

A forgalmazás persze még odébb van: a Citroën Berlingo Van, az Opel Combo és a Peugeot Partner előbb élőben is bemutatkozik a szeptemberi Hannoveri Haszonjármű-szalonon, és várhatóan novemberben bukkannak fel a kereskedésekben.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.