A Mercedes X osztály nagyrészt ugyan a Nissan Navara alapjaira épül, de Stuttgartban eléggé belenyúltak ahhoz, hogy a saját motojaikat is beépíthessék a típusba. Így a lehetőség adott egy V8-as benzines változat bemutatásához.
A hathengeres, dízelmotoros változat bemutatása kapcsán merült fel a kérdés, amelyre ezúttal az X osztály fejlesztését vezető Frank Schumacher válaszolt. „Ha a V6-os bemutatása után elegen jelzik, hogy szükségesnek látnának egy erősebb kivitelt, akkor készíthetünk ilyet. Ám ez csak a valós vásárlói igényekre válaszul születhet meg.” - mondta.
Jelenleg a legerősebb kivitel az X350d 4Matic, amelybe a Mercedes 255 lóerős és 550 Nm csúcsnyomatékú V6-os dízelmotorját építik. V8-asból egy jöhet szóba, a 4 literes, dupla turbós polgári változata, amelyet elsőként a G osztály kap meg. Ez 422 lóerős, 610 Nm csúcsnyomatékú, és valószínáleg be is fér a V6-os turbódízel helyére. A kilencsebességes automata váltó is elbír vele – ilyennel építik a G500-ba is – a kérdés csak az, hogy ekkora teljesítmény nem lenne-e sok a Navara többi alkatrészének.
A lehetőség persze nem jelenti, hogy a Mercedes el is készítene egy ilyen típust – nevezzük mondjuk X500 4Matic-nak – hisz a fejlesztés biztosan vagyonokat emésztene fel. A Navara alapokra épített modell értelme pedig épp az volt, hogy a fejlesztés ne legyen drágább, mint feltétlen szükséges.