A japán bemutató idején terjedtek pletykák mindenféle turbómotoros Jimnyről, de mint kiderült, ezekből semmi sem valósul meg. Száz szívó-benzines lóerőt kapunk, ahogy mindenki más is Japánon kívül.
A Suzuki senki kedvéért nem rúgja fel a bevált receptjét: a Jimny új formájában is a legegyszerűbb szerkezetű lesz a lehetőségekhez képest. Így az 1,5 literes, négyhengeres benzines szívómotor lesz az export-változatok számára az egyetlen lehetőség. A méretéhez képest tisztességes, 100 lóerős teljesítményt nyújt, bár nem tűnik épp terepjáróba való karakternek, 130 Nm-es csúcsnyomatékát 4000-es fordulatszámon adja. Ezzel együtt a gyáriak szerint minden tekintetben előrelépést jelent az előd 1,3 literes motorjához képest. A Japánban kínált 660 köbcentis háromhengerest exportálni nem tervezik.
A hajtásrendszer sem lett sokkal komplikáltabb. Négysebességes automata és ötfokozatú manuális váltóval gyártják a típust, az Allgrip Pro fantázianevű összkerék-hajtás pedig kapcsolható rendszerű, három üzemmóddal: hátsókerék-hajtással, valamint összkerék-hajtású hosszú, és rövid áttételű üzemmódban használható az autó.
Tulajdonképp a lényegen, a Jimny építési filozófiáján nem változtattak, csak a részleteken: új a forma, erősebb a motor, átdolgozták a futóművet – minden egy kicsit jobb, de a lényeg továbbra is az egyszerűség, és a terepjáró képességek. Ezen a téren az új Jimny sem okoz majd csalódást, legalábbis erre utal a 37 fokos első, és a 49 fokos hátsó terepszög – mindkettő 3 fokkal jobb az előd megfelelő adatánál.
Úgy tűnik, mintha azzal a lehetőséggel nem is számolt volna a Suzuki, hogy a Jimnyből divattárgy is lehetne, pedig az új, karakteresebb forma alapján ez sem lehetetlen.