A teljesen elektromos buszt városi környezetbe szánják, ahol az alternatív hajtásnak köszönhetően nem növeli a légszennyezettséget, és a rövidebb távok miatt ritkábban igényel töltést. A gyáriak szerint az eCitaro az eddig megszokott kis károsanyag kibocsátású buszokhoz képest új szintre emeli a zsúfolt városok tömegközlekedését azzal, hogy teljesen tiszta megoldást nyújt.
Az elektromos Mercedes a Citaro kipróbált alapjaira épül, amelyből már 50.000 darabot eladtak világszerte. A könnyebb felismerhetőség érdekében változtattak a külsőn. Elölről nézve a nagyobb, már 28 centiméteres csillogó felületű márkajelzés a leglátványosabb változás és a tetővonal is különbözik az eredetitől. Egyedül a busz hátulján nem változtattak.
A hátsó kerekeket a ZF elektromos hajtásrendszere forgatja, teljesítménye 335 lóerő. Az akkumulátor tíz, egyenként 25 kWh-s egységből áll. Ezeknek egy része a busz hátuljában, a másik fele pedig a tetőben kapott helyet. A moduláris felépítés előnye, hogy használattól függően akár kisebb akkumulátorral is rendelhető, ami alacsonyabb vételárat eredményez. A busz tölthető álló helyzetben Combo-2-es csatlakozóval és opcionálisan mozgásban is áramszedővel. A legnagyobb akkumulátorral 13,5 tonnás saját tömeg mellett hat tonnát képes megmozgatni, ami nagyjából 85-90 utast jelent.
A Mercedes-Benz az eCitarót Hannoverben mutatja be teljes valójában, szeptemberben. A gyártás az év végén kezdődik, de Hamburg városa már le is adott egy 20 darabos megrendelést.