Az Opel is érintett lehet a dízelbotrányban
Három éve tart, de még mindig nem ért véget a károsanyag-kibocsátással manipuláló cégek sztorija. Ezúttal úgy néz ki, az Opel tévesztette meg a vásárlóit.
A Deutsche Welle a Bild on Sonntag információira hivatkozva azt állítja, hogy a Német Szövetségi Közlekedési Hatóság (KBA) tesztjei alapján az Opel is manipulálhatta dízel autói károsanyag-kibocsátását. A KBA tesztjei során kiderült, hogy egyes modellek kikapcsolt károsanyag-kibocsátást szabályozó berendezésekkel futottak, így a megengedettnél 10-szer több nitrogén-monoxidot bocsátottak ki.
A hírek szerint relatíve kevés, 60 ezer autó lehet érintett, köztük Insignia, Cascada és Zafira modellek. Az értesülésekből egyelőre nem derült ki, hogy pontosan melyik motorról lehet szó, de mivel a Cascadát csak egyetlen (három teljesítményszinttel árult) dízelmotorral lehetett kapni, így több mint valószínű, hogy a 2 literes CDTI motor az érintett típusok között van.
Fontos kihangsúlyozni, hogy a KBA egyelőre nem tudja, hogy a berendezések kikapcsolt állapota valamilyen hibára vagy szándékos manipulációra vezethetők vissza.
Az Opel közleményében jelentette ki, hogy a KBA semmilyen problémát nem jelzett feléjük és nem kívánnak egy két éve folyamatban lévő ügyre reagálni. Hozzátették, hogy ők már a dízel-botrány 2015-ös kirobbanásakor észlelték, hogy van mit alakítani a lap által említett típusok dízelmotorjain, így önként kezdték el azok SCR (szelektív katalitikus redukció) rendszereit továbbfejleszteni.
Valószínűleg a napokban több információt is megtudhatunk majd az ügyről. Ha a német lapok értesülései igaznak bizonyulnak, az Opelnek két hete lesz arra, hogy magyarázattal szolgáljon a jelenségre.