Az első Focus bemutatása óta a forma része volt a harmadik oldalablak, de úgy néz ki, ennél akadt lényegesebb szempont a negyedik generáció megtervezésekor.
Az új Focus külső formatervezéséért felelős szakember, Jordan Demkiw azt mondja, kifejezetten Kína kedvéért nyújtották meg a hátsó oldalajtókat, ott ugyanis kulcsfontosságú, hogy minél könnyebb legyen a beszállás az autóba. Ám a hosszabb ajtók elvették a helyet a harmadik oldalablaktól, amely az előző Focusok egyik közös jellegzetessége volt. Ennek persze csak a négyajtós kivitelt kellett volna érintenie, de a C2 jelzésű új padlólemezt a költségek csökkentése érdekében úgy tervezék, hogy minden típusváltozat ugyanazokat az ajtóvázakat kapja, azaz az ötajtós és a kombi esetében is ugyanúgy extra hosszú hátsó ajtókat kellett alkalmazni.
Az is kiderült, hogy a Focus műszaki alapjainak megtervezésekor kiemelt figyelmet fordítottak a belső tér megfelelő méreteinek. Különösen a hátsó utasok váll- és lábterét kellett növelni az elődmodellekhez képest, mivel ezek szűkössége miatt sok kritika érte a típus előző generációját. „Ez az előnye, ha a nulláról kezdhetünk autót tervezni. Kiindulhattunk abból, hogy mekkora helyre volna szükség a hátsó üléseken, és az így kialakult méretek köré tervezhettünk minden egyebet.” - mondta Michael Blischke, a Focus padlólemezének főmérnöke.