Nem kérdés, hogy az X osztály a Mercedes egyik legkockázatosabb terméke: a háromágú csillag olyan típusra került, amely eredendően nem készült luxusterméknek, és ezen a német mérnökök sem tudtak változtatni. A labda annyira magas, hogy a konkurencia sem tudja nem lecsapni: korábban a BMW részéről szóltak be egy elég kellemetlen, most pedig a VW kezdett hasonló üzengetésbe a sajtón keresztül.
A Volkswagennek is az ausztrál részlegénél kezdtek rossz ízűeket nyilatkozni a Mercedes X osztályról, ami nyilván nem véletlen: odaát a VW egyik legfontosabb terméke az Amarok, amelynek az X osztályon kívül nemigen akad közvetlen ellenfele. A többi pickupot ugyanis négyhengeres dízelekkel kínálják, csak a Mercedes épít hathengeres turbódízelt a sajátjába a Volkswagen kívül. Talán ennek is van köze ahhoz, hogy a VW Australia vezére, Michael Bartsch épp az X osztályról mondott olyasmit, ami konkurensek közt nem igazán szokásos.
Bartsch szerint a pickup vásárlók hajlandók többet fizetni a préium-minőségért, de az is fontos a számukra, hogy ne nézzenek ki veszteseknek. Ezzel egyértelműen arra utalt, hogy az X osztályon látszik rokonsága a Navarával. miközben az ára alapján más ligában játszik. Ez részben amúgy igaz is, hiszen a V6-os motor a Mercedes kiváltsága, de közben azért akadnak részletek szép számmal kívül és belül egyaránt, amelyek egyformák a két modellben.
Azt persze majd az eladási számok mutatják meg, hogy a Mercedes koncepciója működik-e, ám mivel a típus forgalmazását csak tavaly kezdték meg, egyelőre kevés az adat erre vonatkozóan. Az idei év első négy hónapjában, Európában 4,5%-os piaci részesedést ért el a típus, amivel egyelőre a sereghajtók közé tartozik, de egy új terméknek általában évek kellenek, mire egy már meglevő piacon helyet tapos magának, azaz nagyjából az évtized végére derül ki, hogy jó ötlet volt-e a Mercedes jelvényes Nissan pickup, vagy sem.