A jövő heti Rallye Deutschlandon már élesben tesztelik majd a gyári rali-Caymant, egyelőre versenyen kívül. Azután döntik majd el, hogy belevágnak-e egy gyári raliprogramba, vagy sem. A típus olyan szempontból is érdekes, hogy manapság ritkaságnak számít a sportkupéból épített raliautó: csak a Fiat 124 Spiderből készítettek hasonlót.
A raliautó alapját egyértelműen a Cayman GT4 Clubsport képezi, amelyet 3,8 literes, hathengeres, 385 lóerős hathengeres szívómotor hajt. Ezen kívül egyebet egyelőre nem árultak el, így csak a képek alapján alkothatunk valamiféle képet az autóról. Annyi egyértelmű, hogy az autó masszív alsó burkolatot, megemelt futóművet, homológ bukókeretet és LED-es extra fényszórókat visel. A tesztelést Romain Dumas-ra bízzák, aki nemrég a Volkswagen színeiben abszolút pályarekordot futott a Pikes Peak hegyiversenyen, és elsősorban pálya-menőként ismerik, de 2015-ben már indult a Monte Carlo ralin egy privát Porschével, és a kategóriája második helyezettje lett, azaz raliautóval sem ügyetlen.
A Volkswagen csoport egyelőre nem költ drága gyári autósport-programokra (a Formula E kivételével), mivel a dízelbotrány sok tízmilliárd eurós költsége mellett ez túl nagy luxus volna. Ezért állították le a Volkswagen sikeres WRC programját, valamint a Porsche és az Audi Le Mans-i prototpípus-csapatait is. Ugyanakkor a Porsche a 911-es GT3 és GTE kategóriás, igazán ütőképes versenyváltozatainak eladásával szép pénzt keres, és a Cayman prototípus láttán az az érzésünk, most hasonlóval próbálkoznának a raliban is.