Luxus-Mercedes a világ végére
Még csak hasonló sem igen akad az autópiacon, mint a Mercedes Unimog sorozata. Bár hasonló mindenesnek tervezték, mint egykor a Land Rover legelső generációját, a terepjáró és traktor keverékéből mára az autók svájci bicskája lett. Az Unimog teherautókhoz ugyanis mindenféle kiegészítő vásárolható, amellyel kihasználhatók a kivételesen rövidre áttételezett mászófokozatok, a portáltengelyes terepfutómű és az összkerék-hajtás. Ám nem csak tolatómozdonynak, úttisztítónak vagy hóeltakarítónak lehet alkalmas egy ilyen gép, hanem luxus-lakóautónak is, persze a megfelelő felépítménnyel.
Ilyet például egy ausztrál vállalkozás, az EarthCruiser Australia készít: az Explorer XPR440 jelzésű felépítnényen első ránézésre nem látszik, hogy mire való, de a tető megemelésével, a lépcső kihajtásával és az előtető kicsörlőzésével rendes luxuslakás varázsolható a gépből. Van benne teljes értékű fürdőszoba, légkondi, hűtőszekrény, mikrohullámú sütő, mosogató, és minden egyéb, ami a civilizált élethez szükséges a civilizáció határain túl. Az Unimog U430-as emellett mintegy 800 liter üzemanyagot és 860 liter ivóvizet vihet magával – az előbbi kb. 3500 km-re elegendő – ami hosszú expedíciókra teszi alkalmassá. Természetesen van benne navigációs rendszer is, így elég nehéz vele eltévedni, és kamerarendszer is, amely állítólag 45 napnyi felvétel tárolására képes.
A helyi közlekedés kedvéért persze nem kell beindítani a 7,7 literes, 304 lóerős turbódízel motort, erre a célra hagyományos vagy elektromos motorkerékpárt szállíthat magával az XPR440-es. Az nem derült ki, hogy mindezért mennyit kérnek, az viszont igen, hogy a típusjelzésben mit jelent a 440-es szám: ennyi a világhódító felépítmény hossza, ami állítólag alkalmassá teszi arra, hogy szabvány konténerben szállítsák, amikor épp nem az Unimog cipeli.