A Volkswagen a Chevrolet autóját reklámozza
Egészen különös helyzetbe került a Volkswagen: el kell költenie 45 millió dollárt az elektromos autók népszerűsítésére egy korábbi alku részeként, és ezt nyilvánvalóan úgy kell megtennie, hogy ne tűnjön úgy, hogy a saját javára fordítja ezt a kötelezettségét. Így a reklámfilm legfontosabb haszonélvezője a Chevrolet Bolt lett.
A hirdetés persze nem valamelyik konkrét autóról szól, hanem úgy általában az elektromos és a benzines járművek közti különbséget igyekszik kiemelni. Ebben a helyzetben egy régebbi, jelvényeitől megszabadított Subaru Legacy kombi a régimódi, kehes benzines, amely zörög, füstöl és nyikorog is, és a Chevrolet Bolt a jól gyorsuló, korszerű elektromos jármű, amelyet a hirdetés szerint ettől jó vezetni. A féligazságokra építő villanyautó-propaganda persze egy csomó apróságról nem szól – így hallgat az elektromos járművek korlátozott hatótávjáról, lassú tölthetőségéről és magas áráról – de épp ez volt a feladat.
Ami még látványosan hiányzik, az a Tesla: valahogy kimaradt a reklámfilmből, de ezen nincs is mit csodálkozni, a hagyományos autógyárak egyelőre nem igazán fogadták be az új jövevényt maguk közé.