Az aktuális közepes Hyundai szerdán, az Elantra nem régi darab: 2016-ban láttunk először, ezért is meglepő, hogy máris bemutatták a megújított változatát. A korainak tűnő modellfrissítés ráadásul meglepően alapos is: az orr- és farrész részleteit egész más stílusban rajzolták át, mint amilyen az Elantra többi részlete.
A váltás feltűnő, hiszen a típus karakterét alapvetően íves részletek adták, és ezek nagyrészt meg is maradtak, hiszen a tetőn, valamint az oldalablakok formáján nem változtattak semmit. Ugyanakkor a fényszórók formája szigorú, hegyesszögű háromszög lett ahogy a lökhárító és a hűtőrács formái is szögletesek lettek. Hátul kevésbé alakították át a formákat, de a hátsó lámpák mintázatában azért visszaköszön az orr-rész stílusa.
A formai átalakításon túl legfeljebb apróságok változnak. Korszerűbb lesz a fedélzeti számítógép és bővül az elérhető biztonsági segédletek száma – jön például az ajtónyitáskor a közeledő autókra figyelmeztető rendszer is – , de az efféle informatikai frissítés lényegében kötelező gyakorlat. Ezen felül lesznek új felnik, színek és kárpitok, ahogy modellfrissítésnél szokás, műszaki szempontból viszont nemigen nyúltak a konstrukcióhoz. Egyelőre marad a kétliteres, 147 lóerős szívómotor, a 128 lóerős, 1,4 literes turbós négyhengeres és az Elantra Sport változat 1,6 literes turbómotorja is.
Azt egyelőre nem tudni, hogy a felújított Elantra is eljut-e Magyarországra, de az után, hogy bemutatták az i30 negyedik, ferde hátú ötajtós változatát, ez egyáltalán nem biztos.