Nehéz nem zavarba jönni a Kalasnyikov villanyautójától

2018.08.24. 12:17

Az orosz Kalasnyikov nagy formában van: a cég, amit az AK-47-es gépkarabély miatt ismer a világ, pár napja mutatott egy lépegető robotot, most pedig egy nagyon szociautós formavilággal összerakott elektromosautóval álltak elő egy katonai kiállításon. Ő lenne a CV-1, egy Moszkvics kombi 680 lóerős villanyhajtással. 

bhet

Ha van autóipari termék, amiről a legkevésbé várnánk, hogy Oroszországban születik, az egy erős villanyautó. Az orosz autógyártás eleve nem a leginnovatívabb éveit éli, a fosszilis energiahordozókra támaszkodó ország utcáin pedig észrevehetetlen mértékben vannak jelen a villanyautók. A Kalasnyikov mostani bemutatója is inkább tűnik olcsó trollkodásnak, mint valami komoly szándéknak ezzel a hetvenes évekből hozott kasznival és az abba pakolt villanymotorral. Pedig azt mondják, az Izs 2125-t idéző bódéba simán beletették az eredetileg harci járművekbe fejlesztett saját villanyhajtásukat.

A teljesítményről két adatot adtak az oroszok: azt mondják, tartós üzemben 294 lóerőt tud az autó, de ha kell, kijön belőle 680 lóerős csúcsteljesítmény is. A töltőrendszerére egészen brutális, 2000 A erősségű töltőáramot is képes kezelni, az akkumulátor pedig egy 90 kW/h-s lítium-ion csomag, amivel 350 kilométeres hatótávot mondanak a légellenállási tényezőkre nem adó, kanyarodásra aligha alkalmas kerékjárati ívekkel kialakított CV-1-esre, ami még hangsúlyozottan csak prototípus.

betbte

Talán tényleg lesz valami belőle, talán csak egy reklámfogás, hogy odafigyeljen kicsit a világ a Kalasnyikov vállalatra, ami mostanában sokféle terméket gyárt a vodkától a ruhákon át a harci eszközökig. Sőt, nemrég akkor írtunk róluk, amikor kiderült, hogy villanymotorokat vesz tőlük a moszkvai rendőrség.