Leleplezték az Audi elektromos sportkocsiját
A hét végén sok újdonságot láthatott a Pebble Beach Concours d'Elegance közönsége. Nem csak régi autókat, de egészen újakat is kiállítottak a gyártók. Az Audi például egy kifejezetten ide szánt – innen a név, Pebble Beach 2018 – sportos villanyautót mutatott.
Az elektromos sportkocsival korábban randán befürdött az Audi: az R8 e-Tron szériaváltozata amellett, hogy túl drága volt, lassabbnak bizonyult a Tesla Model S-nél, így száznál is kevesebbet készítettek belőle 2015 és 2016 között. Talán ezért nem alkalmazták most ezt a receptet, inkább egy célszerűbb, shooting brake fazonú háromajtóst készítettek az elektromos hajtáslánc köré, amely a benzines Audikra nem is igazán emlékeztet. Az alacsony és rövid, de feltűnően széles autóban így 470 literes csomagteret is ki tudtak alakítani, részint azt kihasználva, hogy maga az elektromos hajtásrendszer alig foglal helyet. Pedig három motorból áll: az első kerekeket egy 204 lóerős, a két hátsót két 306 lóerős villanymotor hajtja. Az egyszerre elérhető összteljesítmény valamivel kevesebb, mint a motorok teljesítményének összege, de kevésnek biztosan nem találja majd senki. Általában 680 lóerő hozható ki a rendszerből, de rövid időre akár 775 lóerő is hajthatja a gépet, ami 2 másodperces gyorsulási időt jelent 100 km/h-ra.
Egyelőre az autónak nem minden részlete valóságos: a 95 kWh-s szilárd elektrolitos akkumulátor alkalmazását egyelőre csak tervezik, így az 500 km-es hatótáv és a 15 perces töltési idő is csak papíron létezik, legalábbis egyelőre. Ugyanakkor a különös kabin-kialakítás, amely egy- vagy kétszemélyes használatot tesz lehetővé, egész valóságosnak tűnik. A lényeg, hogy a vezetőülés az összes műszerrel és kezelőszervvel középen helyezkedik el, ameddig nem kell helyet csinálni egy utasnak. Akkor azonban az egész balra mozdítható, így a sofőr a más autókban megszokott helyre kerülhet.
Bár kifejezetten a jövő megoldásait igyekeztek benne felvonultatni, a PB18 olyan értelemben határozottan konzervatív, hogy semmiféle önvezető technikát nem tartalmaz. Nullás szintű, ahogy a gyáriak fogalmaztak, azaz az irányítás teljesen a vezetőé marad.
Egyelőre nehéz megmondani, hogy mi kerülhet gyártásba a PB18 tanulmány megoldásaiból. Mivel a forma is egész más, mint amit a mai Audikon megszokhattunk – még élesebb, könnyedebb és agresszívabb – biztosan akadnak majd részletek, amelyek eljutnak a szériagyártásig, de az valószínűtlen, hogy a konkrét típus túljutna a tanulmányautó-fázison.