Új Fiat 500X, friss motorválasztékkal
A Fiat az 500X frissítése kapcsán veti be először a Firefly motorcsalád turbós változatait. A motorokról tavasszal hallhattunk először, és eddig csak a Jeep Renegade-ben mutatkoztak be.
Az 333 köbcentis hengerű három- és négyhengereseket tavaly kezdték gyártan Brazíliában, de ahhoz, hogy európában is bevessék őket, új, hengerenként négy szelepes hengerfejet és turbófeltöltést terveztek rájuk. Így az ezres háromhengeres változat 120 lóerő és 190 Nm csúcsnyomaték, az 1,3 literes négyhengeres 150 lóerő és 270 Nm leadására lesz képes. Így leválthatják vele az eddig használt 1,4 literes FIRE turbómotorokat. Az alapváltozat 110 lóerős, 1,6 literes E.Torq szívómotorja – amelyet a Chryslertől örökölt a Fiat, és amely az első generációs Mini motorjának rokona – egyelőre marad. Az új motorok mindegyike megfelel az új Euro6d Temp normának, bár ehhez az új, turbós motorokat részecskeszűrővel is el kellett látni.
Bár a Fiat már korábban jelezte, hogy fel kíván hagyni a dízelmotor-fejlesztéssel, ez az 500X motorválasztékán nem látszik. A típus kapható lesz 1,3 literes 95 lóerős, 1,6 literes 120 lóerős és 2 literes 150 lóerős Multijet II motorokkal is.
Az átalakított motorválaszték mellett újak még a lámpák: a Fiat új, teljesen LED-es fényszórókat fejlesztett, amelyek a gyáriak szerint 20%-kal erősebb fényűek a korábbi Xenon-lámpáknál. Emellett módosítottak a lökhárítók kialakításán, frissítették a fedélzeti informatikai rendszereket és a biztonsági elektronikát is. Mindebből elsősorban a fényszórók LED-keretei tűnhetnek fel a felületes szemlélőnek, az 500X karaktere ezen felül nem változik sokat.