Európa egy jelentős részén több mint tíz éve eltűnt a Corolla. Nálunk is csak a négyajtós szedánokat hívták így, ám úgy tűnik, ennek most vége.
A hír az, hogy az új Aurist, amelyet a tavaszi Genfi Autószalonon még így mutattak be, Corolla néven kezdik forgalmazni 2019 elején. Az Auris nevet sehol nem használják tovább, ennek a kitérőnek hamarosan vége lesz, és a Toyota a továbbiakban újra ugyanúgy hívja majd minden alsó-középkategóriás személyautóját. Ezzel több legyet is üthetnek egy csapásra. Egyrészt hangsúlyozhatják a korszakváltást Európában, ahol az új ötajtós Corollát már nem kínálják dízelmotorokkal, csak benzines és hibrid hajtáslánccal. Másrészt ismét az összes ilyen méretű modell a Corollák számát növeli, így a Toyota könnyebben tarthatja meg a világelsőségét az azonos néven eladott autók számát illetően.
Nem mondanánk, hogy az Auris típusjelzésért kár: bár eredetileg arra szánták, hogy fiatalosabbnak hasson, mint a Corolla, amely az évek során a megbízható, de unalmas autó szinonímája lett Európában, a népszerűsége soha meg sem közelítette a Corolláét. A legjobb éveiben 130 ezer példány körül alakultak az eladások az EU területén, míg a Corollából előzőleg előfordult, hogy évi 200 ezernél is többet adtak el.
Az új Corollától nyilván növekedést vár a Toyota, és évek óta először látszik úgy, hogy nem is alaptalanul. Generációk óta ez az első kompaktjuk, amely divatos, és egész karakteres formatervet kapott. Ugyanakkor a szokásosnál nagyobb esélye van rá, hogy újabb vásárlókat szerezzen, elsősorban a dízelekből kiábrándult, de alacsony fogyasztású autót kereső nyugat-európai autóhasználók közül.