Itt a szegény ember BMW X6-osa

2018.08.29. 11:46

Még csak tanulmányautó a Renault Arkana, de már beígérték a szériaváltozatot, 2019-re. A különös az, hogy Európába állítólag nem hozzák, pedig egyébként globális modellként beszélnek róla.

Az autó nem egészen olyan, amilyennek korábban képzelték: a formaterv egyszerűbb és elegánsabb, leginkább egy megváltoztatott arányú, magasabb építésű Talismanra emlékeztet. Azt is mondhatnánk, a Renault tervezői simán lejátszották a pályáról a BMW-s kollégákat, csak hát a két márka presztízsben még így sem versenyezhet egymással. Az autó ráadásul nem kicsi: a Capturnál jó egy számmal nagyobbnak tűnik a képek alapján, annak ellenére, hogy a műszaki alapok ugyanazok. A Dacia Dusterben alkalmazott BO platform egy átdolgozott változatát használták itt is. A megoldás előnye, hogy a cégcsoport orosz üzemeiben különösebb plusz befektetés nélkül gyártható lenne az Arkana, például ugyanazokon a gyártósorokon, ahol a nyújtott Captur, a csak Oroszországban és a környező szovjet utódállamokban kapható Kaptur készül.

Részben talán az olcsó műszaki alapoknak is köszönhető, hogy az Arkana európai forgalmazását egyáltalán nem tervezik annak ellenére, hogy Oroszországban 2019-től gyártani szeretnék. Valószínűleg nem érné meg másutt is gyártásba küldeni a típust – bár a Daciánál biztosan lenne rá lehetőség – Oroszországból az EU területére importálni a típust pedig a jelenlegi politikai viszonyok közepette képtelenségnek tűnik.

Különösnek látszhat, hogy a Renault Oroszországnak saját típust fejleszt, pedig a számok ismeretében nem akkora meglepetés ez. Az AvtoVAZ tulajdonosaként a francia gyártó az orosz piac 28%-át tartja a kezében: a Lada egymagában az orosz újautó-igények 19,5%-át elégíti ki, míg a Renault a piac 8,5%-át birtokolja. Tavaly 448 ezer autót adott el a Renault csoport, amivel Oroszország a vállalat második legnagyobb piaca, amely a jelek szerint ráadásul ép felszálló ágban van: csak tavaly 12,2%-os növekedést mutattak a személyautó-eladások. Az Arkana is egyike azoknak a típusoknak, amelyekkel a Renault megpróbálja még alaposabban kiaknázni a piac erősödésében rejlő lehetőséget.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.