Korábban már szivárogtattak ilyesmit a Škoda részéről: arra tettek utalásokat, hogy az Octavia és a Fabia közé a Rapid helyett egy másik modell érkezhet, amely jellegében és arányaiban is a Golfra emlékeztetne. Most pedig bejelentették a Vision RS tanulmányt, amely egész jól megfelel a fenti leírásnak.
A Párizsi Autószalonon bemutatkozó autóról egyelőre két vázlatot hoztak nyilvánosságra, de két olyat, amely alapján könnyű felmérni, hogy miféle járműről is van szó. A legfontosabb benyomás, hogy a vázlat kötelező túlzásai ellenére sincs az az érzésünk, hogy ez a gép ne mehetne holnaptól gyártásba a Škodánál: a részletmegoldások egyike sem tűnik kivitelezhetetlennek. Az 4,36 méter hossz, az 1,81 méteres szélesség, az 1,43 méteres magasság és a 2,65 méteres tengelytáv is megfelel egy mai átlagos alsó-középkategóriás személyautó átlagos dimenzióinak. Olyan, mintha a Vision RS az elképzelések utolsó tesztje lenne, mielőtt a vezetők rábólintanának a szériagyártás beindítására.
Az RS név persze arra utal, hogy valamiféle sportos modellről lenne szó, de a formán egyelőre nem látszanak az erre vonatkozó jelek: az apró tetőspoiler és a karbon-mintás hűtőmaszk olyasmi, ami manapság egy átlagautón sem szúr szemet senkinek. Ugyanakkor feltűnő, hogy a hátsó ajtók milyen hosszúak, ami lehet a Rapid Spaceback öröksége: az is egy nyújtott Polónak felelt meg a szokásosnál nagyobb lábtérrel, és nem lehetetlen, hogy a Skodánál ismét a tágasabb hátsó helykínálatot szánják a Golffal szemben megkülönböztető tényezőnek.
Egy csomó részletet persze még nem ismerünk, de ezek egy részére remélhetőleg fény derül az idei Párizsi Autószalonon, október elején, ugyanis ott tartják a tanulmányautó bemutatóját. Ott talán azt is elárulják, hogy terveznek-e folytatást, de meglepődnénk, ha nem ebből a tanulmányból származtatnák a Rapid család utódját.