Új ötajtós kompak modelljét a Toyota már bemutatta tavasszal, viszont a kombi változatot, azaz hivatalos nevén a Touring Sportot meghagyták az őszre, és ezt már ismét Corolla néven láthatjuk először.
A forma az ötajtós után nem nagy meglepetés, legfeljebb olyan szempontból, hogy a Toyotától rég nem láttunk ennyire összeszedett külsejű modellt. Az összhatás kifejezetten sportos, az orr-rész még jellegzetes is: a gonosz démonpofa hosszú ideje a Toyota legjobb ötletei közé tartozik.
A Corolla azonban nem csak megjelenésében múlja fel az elődjét, de méretben is. A 2,7 méteres tengelytáv tágas belső teret ígér, miközben az 598 literes csomagtér is a nagyobbak közé tartozik a kategóriában. Ez a Toyota is egyike azoknak az alsó-középkategóriás modelleknek, amelyek hozzájárultak, hogy a valódi középkategóriás modellek iránt – amilyen az Avensis volt – drámaian csökkenjen a kereslet.
A kombi Corolla háromféle hajtással lesz elérhető, amelyek közül azonban csak egy tisztán benzines akad, az 1,2 literes turbós benzines 116 lóerővel. Ezen felül csak szívó benzinmotor köré épített hibrid hajtáslánccal lesz kapható a típus, ilyenből azonban kettő is lesz. Az 1,8 literes változat 122 lóerős, a 2 literes viszont 180 lovas. Dízelmotort nem kínálnak a típushoz, ilyet a Toyota a továbbiakban nem is fejleszt. A hajtás-választék egyébként érthető is annak fényében, hogy manapság közel ugyanannyi hibrid Toyotát adnak el Európában, mint hagyományos motorú modellt.
A Toyota néhány kifejezetten sikertelen év után Európában újra növekedésben van, köszönhetően a fejlett hibrid hajtásnak, amely jelenleg a dízelmotoros modellek legjobb alternatívájának látszik, így nem lehetetlen, hogy az Aurist váltó Corolla bejuthat az európai kompakt választék meghatározó modelljei közé.