A negyedik generációs Actrost kissé átdolgozták, az új változatot szeptember végén mutatják be Hannoverben. A leglátványosabb különbség az elődhöz képest az oldalsó tükrök hiánya – mostantól kamerákat hasznának helyettük – de nem ez az egyetlen új megoldás.
A vásárlóknak nyilván fontosabb, hogy mennyivel lett takarékosabb a típus, és a Mercedes ezen a téren is előrelépést ígér. 5% körüli országúti és 3% körüli autópályás fogyasztáscsökkenésről beszélnek a gyáriak, ami egyrészt a hiányzó tükröknek, másrészt a hosszabb végáttételnek köszönhető.
A tükröket egyébként a MirrorCam nevű megoldás helyettesíti: a két kamera képe két függőleges tájolású, 720x1920 pixeles monitorra kerül, amelyek lényegében ugyanott helyezkednek el a sofőr látóterében, ahol a tükrök képe is látszana. csakhogy a kabinon belül. Azaz kívül csapán a kamerák jelképes méretű háza van a levegő útjában, miközben a vezető ugyanúgy és ugyanazt látja, ami és ahogy a tükrökben is látszana, bár rossz időben valószínűleg még védettebbek is a kamerák.
Az Actrost ezen felül telepakolták a mérnökök a legújabb biztonsági elektronikával. Megújult a fékasszisztens – az Active Brake Assist 5. generációját találjuk az új modellben, ezen felül új a táblafelismerő rendszer, és tökéletesítették a vontatmány-stabilizáló rendszert is. A műszerfalar is kicserélte a Mercedes: a személyautókban is mostanság általánossá váló kétképernyős megoldást alkalmazzák itt is, Multimedia Cockpit néven: a két tablet-képernyő váltja ki a műszerek és nyomógombok zömét.
A MirrorCam és a Multimedia Cockpit nemsokára az Actrosszal rokon, munkagép-kivitel, az Arocs kabinjában is felbukkan majd.