BMW-motort kap a franciáktól az Opel
Eddig a négy szabványos PSA-csoportos motorból az Opelnél csak hármat használtak. A negyedik most érkezik, a BMW által a Mini számára kifejlesztett Prince-motor közeli rokona, az 1,6 literes turbós négyhengeres, amelynek ezúttal egy visszafogottabb változatát építik a Grandland X-be.
Lényegében ez a motor kerül minden erősebb, benzines Peugeot, Citroën és DS modellbe, és jóval erősebb változatait is ismerjük: a Peugeot-nál 270 lóerős volt eddig a legerősebb kivitele, amit az RCZ kupéba építettek. A Grandland X számára azonban a 180 lóerős változat sem tűnik kevésnek, legalábbis az adatok alapján. A gyáriak szerint kerek 8 másodperc alatt gyorsíthatja az autót százra, és 222 km/h-s végsebességet biztosíthat számára. Az új motor, amelyhez nyolcfokozatú automata váltó jár, elsősorban Németországban segítheti az eladásokat, ahol a sebességkorlátozás nélküli autópályák miatt a vevők egy része fontosnak tartja, hogy az autója nagy sebességű haladásra is alkalmas legyen.
Ahogy az új Euro6d Temp károsanyag-kibocsátási normára való áttérés kapcsán egyre több gyártó, így az Opel is a BMW-PSA-motor koromszűrős változatát építi a Grandland X-be, amely a gyári adatok szerint egész takarékos. Az Opel 5,7 literes átlagot ad meg, bár ez manipulált eredmény: azt mondják, a WLTP ciklusban mért eredményt konvertálták a régebbi NEDC ciklusra, az összehasonlíthatóság megtartása érdekében. Ha viszont ez így van, akkor a valóságban ennél többet fogyaszt majd az új benzines Opel.