Kidobhatják a háromajtós Minit
Számos gyártó hagyta el a kínálatból népszerű modelljei háromajtós változatait, mivel úgy tűnik, egyre kisebb a kereslet az ilyen autók iránt. A legújabb pletykák szerint még a BMW-nél is felmerült, hogy a következő generációból már ne készüljön zárt háromajtós kivitel. Így egyszerűsödhetne a kínálat, ami egyben nyilván alacsonyabb gyártási költségeket jelentene.
Az adatok egyelőre nem igazán indokolnának egy efféle váltást: jelenleg még bőven több, mint az eladások felét adja az alap-Mini – Európában legalábbis tavaly 215 ezer autóból 136 ezer volt ilyen – bár arról nincs adatunk, hogy ebből mennyi volt kabrió és mennyi a keménytetős kivitel. A konkurenciánál azonban kipusztulóban van ez a karosszériaforma. Az új Audi A1-esből legalábbis nem készül más, csak ötajtós – ahogy az alapját adó VW Polóból sem – és az Alfa Romeo MiTo utódja is egy négy méter körüli, ötajtós szabadidő-autó lesz.
A BMW-nél valószínűleg épp mostanában döntenek majd a Mini-utód sorsáról, mivel az utódmodell 2022 körül érkezik, de egy-két évig még biztosan titokban tudják tartani a részleteket, hiszen az első nyilvános teszteket általában a bemutató előtt legfeljebb két évvel kezdik meg.