Korábban AMG GT 4-Door Coupé erősebb változatait, az 53 és a 63 jelzésűeket mutatták be, de mostanra elkészült a legolcsóbb kivitel, a 43-as is. Ebbe is a Mercedes legújabb, soros hathengerese kerül, akár az 53-asba, csökkentett teljesítménnyel, de abszolút értékben gyengének azért így sem mernénk nevezni. Viszont 14 ezer eurót lehet fogni rajta.
Nem mindenki él a lóerőháború bűvöletében, aki négyajtós AMG GT-t vesz, viszont a százezer euró sokak számára afféle lélektani akadály lehet, ha autóvásárlásról van szó. A két halmaz metszetében található vásárlóknak készült a legújabb AMG GT 4-Door változat, a 43-as típusszámú, amelybe az új Mercedes sorhatos turbómotor csökkentett teljesítményű változata került. Ez 367 lóerős az 53-ban található változat 435 lóereje helyett, így 4,5 helyett 4,9 másodperc alatt érhető el az autóval a százas tempó, a végsebessége pedig 290 helyett 270 km/h lett. Ezek még mindig olyan számok, amik azt jelzik, hogy Németországban is megelőzhető a a típussal az utcákon futó autók nagyjából 99,99%-a, viszont 109 ezer helyett már 95 ezer euróért hazavihető.
Ez egyébként sem az a fajta fapados kivitel, ami miatt bárki ülepébe szálka menne, sőt, a sajtófotókon a 90-es éveket idéző Monoblock felniken ez az alap-GT talán még jobban is néz ki, mint a tavasszal, Genfben kiállított csúcsmodellek a V-küllős kerekeikkel. Viszont olyan szempontból érdekes ez az autó, hogy ezzel jelölik ki az önálló AMG márka kiindulópontját: minden, ami ennek a bő 30 millió forintos áránál olcsóbb, már csak mezei Mercedes lehet.