Furgonként tér vissza a VW retro-kisbusza
A Bogár után a T1-es Transporter a Volkswagen legnagyobb legendája – Amerikában talán a Beetle-nél is nagyobb ikon – és úgy néz ki, a gyáriak is érzik, hogy jó ötlet feltámasztani a cég villanyautós fejlesztései kapcsán. Az I.D. Buzz azonban lelőtt poén: a tavaly januári premier óta mindenfelé kiállították már a villany-kisbuszt. Ám úgy néz ki, megtalálták a módját, hogy hogyan húzzanak le a formáról még egy bőrt.
A megoldás pofonegyszerű: a személyszállító után elkészült a furgon-változat is, amelyet most Hannoverben, az idei, haszonjárműves IAA-n lepleztek le. Az I.D. Buzz Cargo formája ugyanaz, mint a személyszállítóé, de utastér helyett fiókrendszerrel bebútorozott rakteret kapott, jó nagy tolóajtóval, és a zöld-szürke fényezés helyett kék-fehéret. Ezen felül bő tíz centivel meg is nyújtották, így több lett belül a hely, és készült hozzá robotpilóta is, méghozzá elvileg négyes szintű, ami a legkomplikáltabb közlekedési helyzeteken kívül mindent képes megoldani önerejéből.
A gyáriak szerint a tisztán elektromos hajtáshoz többféle akkumulátort is kínálhatnak majd, amelyekkel a megtehető távolság egy töltéssel 330 és 550 km között lesz. A kiállított tanulmányba 150 kW, azaz 204 lóerő teljesítményű motor került, amely a hátsó kerekeket hajtja, és gond nélkül elérhető vele a 160 km/h-s sebesség, ahol az elektronika megállítja a további gyorsulást, alighanem a túl gyors akkumulátor-merülés megelőzése érdekében.
Úgy néz ki, ez nem csak tanulmány, a VW gyártani is szeretné, és valószínű, hogy hamarabb mehet gyártásba, mint a személyautó-kivitel: a Cargo talán már 2021-ben a kereskedésekben lehet, míg a személyszállító I.D. Buzz-t csak 2022-re ígérik.