Legenda is lehetne a Peugeot tanulmánya
A Peugeot-nál időről időre születnek érdekes, de soha meg nem valósuló tanulmányautók. Ilyen volt annak idején a 907-es V12-es kupé-álom a 206-os stílusában, vagy épp a keresztben középmotoros luxuslimó, a 908 RC. Az e-Legend annyiban különbözik ezektől, hogy a 12 henger már nem menő, így ebbe erős elektromos hajtást építenek. Viszont a formaterve ennek is zseniális, és abban talán bízhatunk, hogy a Peugeot-nál megtalálják a módját, hogy ez a stílus utcai autón is felbukkanjon.
![](https://kep.index.hu/1/0/2097/20977/209773/20977370_ecef367d5e99776fe3368aabe5fcb04c_wm.jpg)
Az e-Legend nem is csinál titkot belőle, hogy az 504 Coupé ihlette, minden idők egyik legszebb Peugeot típusa. Onnan jön a jellegzetes orrkialakítás, a nagyon meredek A oszlop, és a karosszéria legfontosabb kontúrjai, miközben a részletek mind korszerűek, sőt, az 504 Coupé karakterétől helyenként egész idegenek. A sárvédőívek körüli domborítások például sokkal inkább az 1980-as évek közepének rali-205-ösét idézik, végtelen sportosságot sugallva.
![](https://kep.index.hu/1/0/2097/20977/209773/20977374_0363387bab2fa9c55106c3e495716b66_wm.jpg)
Nem is lassú az e-Legend. Összesen 456 lóerőnyi villanymotort építettek bele, az energia pedig egy óriási, 100 kWh-s akkumulátorcsomagból érkezik. A gyáriak szerint ez 600 km-es hatótávot jelent. Az akkucsomag gyorstölthető is: 25 percbe telik, hogy 500 km-re elegendő energiát visszatöltsenek bele. A gyorsulás százra 4 másodpercen belül lehetséges, és a tanulmány végsebessége 220 km/h. Ez utóbbit elektronikusan állították be, a teljesítmény ennél nyilván sokkal többet tenne lehetővé.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)