Így tesztelik az AMG Project One-t
Abból eddig sem csinált titkot az AMG, hogy a Project One valódi kifejlesztése csak most következik. Most viszont mutattak is néhány képet arról a prototípusról, amelyben már az utcára szánt megoldásokat próbálgatják.
A képek már csak azért is érdekesek, mert olyan helyen készültek, ahol amúgy tilos fotózni: valamelyik zárt brit tesztpályán. Egyesek szerint a Milbrook Proving Ground a helyszín, egy olyan zárt komplexum, amelyet szinte minden autógyártó alkalmaz fejlesztési célból, de épp ezért nagyon ritkán hoznak nyilvánosságra itt készült képeket.
A prototípust nagyon nem álcázta agyon az AMG a fotózáshoz sem, bár nem is lett volna okuk rá: a korábban bemutatott prototípustól csak részleteiben tér el, például a szélvédő előtti műanyag elem helyett csak egy teljesen átlátszó rács van fent, és az autó oldaláról is hiányoznak a burkolat egyes elemei. A műszaki megoldásokról nem árultak el többet, mint amit a bemutató kapcsán megtudtunk, azaz hogy a Project One-ban a Formula 1-es Mercedes versenyautó hajtásának egy hosszabb élettartamra tervezett változata dolgozik, 11000-es percenkénti fordulatszámra korlátozott 1,6 literes V6-os turbómotorral, amelyet azonban így is teljes gyári felújításra kell majd hordani 50 ezer kilométerenként.
Az összesen 1000 lóerős hibrid hajtásrendszer (amiből a benzinmotor 670 lóerőt ad) utcára hangolása eleve nem kis feladat, de az autónak ezen felül meg kell még felelnie néhány korábbi ígéretnek is. Ilyen, amit az AMG vezére tett a Project One-nal kapcsolatosan, hogy ez lesz a leggyorsabb utcai autó a Nordschleifén. Ezt a rekordot jelenleg a Lamborghini Aventador Jota tartja 6'44,97”-es idővel, de a Project One-nak ezt durván egy év múlva kell tudnia, és nem tudni, hogy addigra milyen rekordot állíthatnak be az egymással versengő többi gyártók.