A decemberben induló ötödik szezonjával nagyot lép előre a világ első villany-formulaautós szériája, a Formula-E. Ez már messze nem egy béna egyenautós szezon lesz, az autók erősödnek, gyorsulnak, és szaporodnak a nagy nevű gyártók. A BMW már be is mutatta első FE-autóját.
A BMW már tavaly év végén bejelentette, beszáll a Formula-E-be. A nagy gyártók számára hirtelen vonzóvá lett (az Audi, a Renault/Nissan, a Jaguar rég itt legyeskednek, de jön a Porsche és a Mercedes) villanyos sorozat decemberben induló új szezonjára nagyot változik. Egyrészt nagyot nő az energiatároló-kapacitás, amivel megszűnik a komikus futam közbeni autócsere, és nő a teljesítmény is 200 kW-ról 250-re (335 lóerő).
A legszembetűnőbb újítás, hogy az autók végre nem béna Formula-3-as kópiák lesznek majd: sokkal agresszívabb lesz a dizájn és itt is megjelenik a halo keret a fülke fölött. A kaszniban ugyan nem lesznek nagy különbségek, azt mindenki a Sparktól veszi majd, szemre leginkább a fényezésben térnek majd el az autók. A BMW például ilyenre festette az iFE.18-at.
Míg a sorozat kezdetén a villanymotor és az akkumulátorhűtés is közös volt, ezek fejlesztésében már nagy szabadságot kapnak a gyártók, a BMW pedig a iFE.18 közleményében azt írja, a futóművel egybeépített hátsó tengelyt terveztek a formulaautó alá, a hajtásláncot pedig az áramvonalas test hátsó részébe építették be. Hogy ez mire lesz elég a többiek újításai ellen, a deceemberi szezonnyitón kiderül. A németeket segítő Andretti Motorsporton talán nem múlik a dolog, tekintve, hogy a sorozat kezdet óta itt vannak, pilótából viszont nem a legerősebb a felállás a BMW-nél: Antonio Félix da Costa eddigi négy szezonja alatt mindössze egy futamot nyert, másik versenyzőjük pedig egy újonc, Alexander Sims lesz.