Úgy látszik, a prémium-gyártók egyelőre kitartanak a haldokló kompakt egyterű kategória mellett. A Mercedes például új B osztályt mutat be annak ellenére, hogy gyorsan csökken az érdeklődés a kategória iránt.
Az elmúlt két-három év egyik leglátványosabb autóipari folyamata az egyterű-kategória iránti kereslet drámai csökkenése volt, amire a legtöbb gyártó az ilyen fazonú modellek megszüntetésével vagy átalakításával reagált. Helyettük most elsősorban a hasonló méretű és használati értékű szabadidő-autókat veszik, de úgy tűnik, akad még, aki lát fantáziát az egyterűekben is.
Ilyen a Mercedes, amely az idei Párizsi Autószalonon mutatja be a B osztály következő generációját. Az előzetes alapján úgy néz ki, a többi fronthajtású modellhez hasonlóan ez is örökli az elődei arányait és jellegét, csak a részleteket korszerűsítik.
Már az előzetes alapján is egyértelmű, hogy itt is az A osztályéhoz hasonló formaterv-átalakításra számíthatunk, azaz az autó tetővonala, belső szerkezete alig változik, de új, simább vonalú burkolatot kap a B osztály is, amely jobban illik az aktuális márkaarculathoz. A belső tér is a többi, mostanság megújított Mercedesből már ismert elem felhasználásával újul meg: itt is felbukkan a hagyományos műszerfalat leváltó MBUX képernyőpár. Műszaki szempontból a B osztály valószínűleg szorosan követi az A osztályt, így várhatóan itt is felbukkannak a Renault-val közösen fejlesztett 1,33 literes turbómotorok.
További részletekre Párizsban derül fény október 2-án, azaz holnap.
További cikkek a Párizsi Autószalonról
- Talán nem elég drága a benzin?
- Miközben a legnagyobb gyárak már kigurítanak egy-egy széria villanyautót, de a nagy lé a böszme SUV-kból van. Egy félreeső csarnokban viszont a mobilitás új, kísérleti módjai szomorkodnak.
- Új BMW 3-as: ez tényleg ekkora?!
- Hamarosan a 3-as BMW-kben is kötelező lesz a zölden világító EXIT tábla az ajtók fölé, olyan hatalmas a kocsi.