Nagyobb és áramvonalasabb az új Mercedes B osztály
A Mercedes egyelőre kitart az egyterű forma mellett, annak ellenére is, hogy a jelenlegi B osztály eladásai durván megfeleződtek a 2012-es szinthez képest. Évi hatvanezer autó egy kifutó modelltől azonban nem rossz, és a modellváltástól jelentős növekedést várhatnak.
A B osztályt is hasonló módon alakították át, mint a többi fronthajtású Mercedest: a forma az arányok megtartása mellett simább, egyszerűbb és lágyabb karakterű lett. Az élek elhagyása aerodinamikai szempontból is előnyös: a formatényező egy századdal, 0,24-re csökkent az elődhöz képest. Ugyanakkor a méretek valamelyest mindhárom irányban növekedtek: az új modell hossza 4,359 méter, a szélessége 1,786 méter, a magassága 1,557 méter, a tengelytávja 2,929 méter lett.
Állítólag a növekedés a belső helykínálaton is érezhető, a csomagtér térfogata mindenesetre 455 és 705 liter között lehet, attól függően, hogy hova állítják a hátsó üléssort, amely hosszirányban 14 centis úton mozgatható. A meglevő tér beosztása ráadásul egyszerűbb is lett, mivel a hátsó üléstámla már három részben, 2:1:2 arányban dönthető, szemben az eddigi, kétrészes megoldással. A hátsó üléseket teljesen feláldozva a raktér 1,54 köbméterig növelhető.
Az új B osztály ötféle motorral érkezik. Mindkét benzinesbe a Mercedes és a Renault közös, 1,33 literes, M282 kódú négyhengeresei kerülnek, a gyengébb változat 136, az erősebb 163 lóerős lesz. Emellett háromféle dízelmotor lesz még a kínálatban, az 1,5 literes 116, a kétféle 2 literes 150, illetve 190 lóerős. További motorok jövőre várhatók, akkor jön az összkerék-hajtású kivitel, illetve a konnektoros hibrid is. A hajtásrendszerben új még a nyolcfokozatú dupla kuplungos automata váltó – a Mercedesnél DKG lett a neve – amelyet első körben csak a legerősebb dízelváltozathoz kínálnak.
Belül természetesen itt is a kétképernyős MBUX műszerfalat találjuk, méghozzá háromféle kivitel is elérhető lesz: két 7 hüvelykes, két 10,27 hüvelykes, vagy egy 7 és egy 10,25 hüvelykes kijelzőből állhat a panelpáros. Érdekes megoldás még a speciális ülésrendszer, amely rendszeresen átállítja magát, épp annyira, hogy megelőzze a sokáig azonos testhelyzetben ülésből adódó hátfájást.
A Mercedes a B osztályon kívül még két fronthajtásos újdonságot mutatott be Párizsban. Az egyik az A osztály visszafogottabbik sportváltozata, az A35 AMG, amely 302 lóerős motorjával ugyan kevésbé durva az A45-nél, de így is 4,7 másodperc alatt érheti el a százas tempót, és a kevésbé túlhúzott kétliteres turbómotorral talán a karaktere is kellemesebb lesz.
A másik az A osztály európai szedán kivitele, amely hat centivel ugyan rövidebb a Kínában bemutatottnál, viszont ez igazán jót tesz az arányainak.
További cikkek a Párizsi Autószalonról
- Talán nem elég drága a benzin?
- Miközben a legnagyobb gyárak már kigurítanak egy-egy széria villanyautót, de a nagy lé a böszme SUV-kból van. Egy félreeső csarnokban viszont a mobilitás új, kísérleti módjai szomorkodnak.
- Új BMW 3-as: ez tényleg ekkora?!
- Hamarosan a 3-as BMW-kben is kötelező lesz a zölden világító EXIT tábla az ajtók fölé, olyan hatalmas a kocsi.