A párizsi szalon szépe: egy francia kupé
Egyre kevesebben kezdenek hevesen teslázni, ha egy nagy gyártó előugrik a bozótból, hóna alatt villanyos koncepcióautóval. A Párizsi Autószalonon egyértelműen az alternatív hajtás a kötelező gyakorlat, és Peugeot bizonyította be elsőként, hogy akkuval megpakolva is lehet olyan szép egy autó, mint a Peugeot e-Legend.
Ez a klasszikus vonalú kupé az 504-es kupénak állít emléket, persze főként az arányaival, túlnyúlásaival, a hosszú géptetővel és cápás orral, vagy éppen a vaskos de meredek C oszloppal, semmint a szerkezeti megoldásaival. Az e-Legend élőben nagyon gusztusos tárgy, sehol nincsenek rajta túltolt formai megoldások, tényleg modern retróautó, mint ahogy hirdetik.
Eközben minden, ami világít rajta, ledes, fizikai műszerfal és kezelőszervek helyett hatalmas kijelzők és érintőpanelek dominálnak az utastérben, csupán a felhasznált burkolati anyagok és az archaizáló ülések jelzik: egy igazi nagypolgár brokátra szereti letenni az ülepét.
A 4,6 méteres, 2+2 üléses tanulmány teljesen önvezető autóként is kétféle üzemmódot ismer: az egyikben még a műszerfali visszajelzések és más elektronikus zavaró tényezők is lekapcsolnak, hogy a bent ülők jobban élvezhessék az utazást. A kormánykerék gombnyomásra összecsukódik, és eltűnik a hatalmas műszerfalban, amely a jobb és bal oldali ajtó közt szinte teljes szélességében kijelzővé alakul, melynek teljes képátlója 49 col.
A csoda ezzel még nem ér véget. A hajtásláncban egy 462 lóerős (340 kW) villanymotor és egy 100 kilowattóra kapacitású akkumulátor a két kulcselem, a várható menetteljesítmények ennek megfelelően minden eddigi utcai Peugeot felett állnak. Az e-Legend négy másodperc alatt hozza a nulla-százat, végsebességét viszont 220 km/órára korlátozták. A legnagyobb hatótávolság 600 kilométer, de gyorstöltéssel huszonöt percen belül nyerhetünk ötszáz kilométernyi suhanást a Peugeot kupéval, amely legendás elődje születésének ötvenedik évfordulójára készült.
A francia tanulmány bizonyos megoldásai a következő évtized Peugeot-inak műszaki tartalmát villantják fel, és később talán valamilyen formában elkészítik magát az autót is, hogy az 508-as és 508 SW mellé ismét kerüljön egy kétajtós prémiumverzió.
További cikkek a Párizsi Autószalonról
- Talán nem elég drága a benzin?
- Miközben a legnagyobb gyárak már kigurítanak egy-egy széria villanyautót, de a nagy lé a böszme SUV-kból van. Egy félreeső csarnokban viszont a mobilitás új, kísérleti módjai szomorkodnak.
- Új BMW 3-as: ez tényleg ekkora?!
- Hamarosan a 3-as BMW-kben is kötelező lesz a zölden világító EXIT tábla az ajtók fölé, olyan hatalmas a kocsi.