Újabb Opelek tűnnek el az idén
Ahogy a korábbi nyilatkozatok alapján már sejthető volt, a Peugeot csoport tagjaként az Opel olyan gyorsan szabadul mindentől, ami az előző tulajdonos, a General Motors idejéből maradt, amennyire csak lehet. Ennek jegyében az év végén legalább három típus forgalmazása áll le, egyelőre közvetlen utódok nélkül.
Az Opel mindkét kisautója elbúcsúzik: az olcsó Karl, amely a GM koreai üzeméből érkezett Európába, illetve a drágább Adam, amelyet Eisenachban gyártottak, a régi Corsa alapjaira. Még nem tudni, hogy a márka visszatér-e később erre a piacra, de ha igen, valószínűleg a Citroën C1-Peugeot 108-Toyota Aygo trió alapjaira terveznek majd egy Opel jelvényes típust. Ez azonban most messze nem olyan lényeges, mint az, hogy Eisenachban felkészüljenek a Peugeot 208-as alapú Opel Corsa gyártására, aminek többek közt az Adam is az útjában volt.
A Cascada gyártásának leállítása úgyszintén időszerű volt már, hisz ez még az Astra előző generációján alapult. Valószínűleg eddig is csak azért maradhatott, mert az Opel lengyel üzemében nem csak az Opel, hanem a Buick és az Ausztráliába szállított Holden változatokat is elő kellett állítani, amíg le nem jártak az üzemet erre kötelező szerződések. Ilyen méretű kabrió bemutatására a közeljövőben nemigen lehet számítani – addig biztosan nem, amíg az aktuális Astrát le nem cserélik, amire 2021-22-nél korábban nemigen kerülhet sor.
Több mint valószínű, hogy az Opel választék a következő évek során tovább fogyatkozik majd. Különösen a rétegmodellek eltűnésére lehet biztosan számítani, hisz jelenleg az az elsődleges a tulajdonos, a Peugeot csoport számára, hogy nyereségessé tegye új német részlegét, méghozzá minél kisebb befektetéssel. Magyarul csak olyan modelleket fejlesztenek ki, amelyektől nyereséget remélhetnek. Új Corsa és Astra biztosan lesz, ahogy egy sor hobbiterepjáró is várható, de az Insignia utódlása már korántsem ilyen biztos, kupékra, kabriókra és más hasonló úri huncutságokra pedig biztosan nem költenek.