Eltűnhetnek a Fiat dízel-kisautói
A Fiat már korábban jelezte, hogy eltüntetné a dízelmotoros személykocsikat a kínálatából 2021-re, és úgy néz ki, a legkisebb Multijettel kezdődik a folyamat, a cég legkisebb modelljeiben.
A kereslet sem igazán indokolja az 1,3 literes dízelmotor megtartását a Fiat kisautókban. A Pandákból alig 15%-ot vásároltak a takarékosabb, de drágább motortípussal, az 500-asból pedig mindössze 4% volt dízel. Így jelentős eladáscsökkenés sem várható. Az igazi kérdés persze az, hogy az apró dízelmotort, amelyet 2003-ben mutattak be, egyáltalán meddig tartja meg a Fiat. Már az sem biztos, hogy a szeptemberben bevezetett Euro6d Temp károsanyag-kibocsátási norma bevezetése kapcsán szükséges frissítéseket megkapja, de ha igen, valószínű, hogy már csak a drágább modellekben tartják meg az erősebb kiviteleket.
A dízelmotoros modellek eladásai azóta zuhannak meredeken, hogy Németországban is egyre több nagyváros vezet be közlekedési korlátozásokat a régebbi dízelmotorral felszerelt személyautókra. Több gyártó bejelentette már, hogy szabadul a dízelmotoroktól – köztük a Toyota, a Nissan és a Suzuki is – míg akad néhány, például a BMW, a Mercedes vagy a VW csoport, amely egyelőre ragaszkodik a dízelekhez, mondván, hogy az EU fogyasztáscsökkentést célzó rendelkezéseinek nemigen lehet megfelelni nélkülük.