Úgy tűnik, megbukott a Borgward
A kínai Foton Motors egyelőre a Borgward kétharmadát kínálja eladásra, de hogy lesz-e, akinek kell egy masszívan veszteséges márka, azt nem tudni.
A Borgward márka feltámasztása váratlan lépés volt az elsősorban teherautóiról ismert, állami tulajdonú Foton Motos részéről. Kevesen értették négy éve, és most talán már a kínai cég sem érzi akkora ötletnek, mint korábban, miután az eladások nem nőnek érdemben, csak a veszteség. Az idei év első hét hónapjában a két Borgward típusból, a BX5-ből és a BX7-ből összesen 18 996 példányt adtak el, miközben a működésen 1,6 milliárd jüan, azaz durván 200 millió euró veszteség keletkezett.
A Foton most szabadulna a márkától, legalább részben: egyelőre a részvények 67%-át próbálnák eladni, abban a reményben, hogy a német nevű autómárkában valaki más is lát fantáziát. A kínaiak korábban azt ígérték, hogy Németországban is lesz majd újra Borgward gyár, egy évi 10 ezer autót előállító telephely létrehozását tervezték. Ám mivel Kínában nem fogynak az autók, ilyesmire aligha költenek mostanság.
A Borgward autók egyébként kifejezetten korszerű benyomást keltenek – két közepes méretű szabadidő-autóról van szó – de sok egyéni nincs bennük, és az 1961-ben megszűnt márkanév, amely Németországban talán működhetne, Kínában teljesen ismeretlen, azaz a zsúfolt piacon semmiféle előnyt nem jelent. Alighanem ez a bukás oka, és egyáltalán nem biztos, hogy találnak olyan balekot, aki akár ingyen átvenné a vállalkozást, és fedezné a további veszteségeket.