Bemutatták az új óriás-Passatot
Passatnak hívják, de nem azonos a nálunk kapható névrokonnal, sőt, az amerikaival sem: ez egy harmadik, méghozzá a méretei alapján egy valódi luxusautó.
Valószínűleg Kínában cseng a legjobban a Volkswagen név: a márka csak ott forgalmaz valódi óriás-luxusautót, a Phideont, és mostantól ott készül a legnagyobb Passat is. Az új generáció ugyanis 4,933 méter hosszú, - öt centivel az amerikainál is hosszabb – 1,839 méter széles és 1,469 méter magas, a tengelyávja pedig 2,871 méter. Ez a Passat is a szabvány MQB platformra épül, és jól mutatja, mennyi méretbeli tartalék van még a szabvány alkatrész-rendszerben.
A formaterv is szokatlanul lendületes, legalábbis a többi Passathoz képest: a tetővonal hosszan benyúlik a csomagtér fölé, amitől az autó profilja csaknem az Arteonéhoz hasonlóan sportos. Az orr-rész a korábbi nagy VW-eket, a Phideont és a Teramontot idézi, így eléggé különbözik az európai VW egyen-arculattól. Belülről is egyértelmű, hogy ez a VW Kínában sokkal magasabbra tör, mint a Passat más változatai: igényes, bőrrel kárpitozott belsőt láthatunk, ami egyértelműen az Audik szintjét igyekszik elérni.
A műszaki tartalom természetesen szabványos, és úgy tűnik, a gyártást kétliteres, turbós benzinmotorokkal indítják, egy 185 és egy 220 lóerős változatról hallani. Ám később állítólag lesz 2,8 literes V6-os változat is, 280 lóerővel és összkerék-hajtással, illetve konnektoros hibrid is szerepel a tervekben. A kínai igényeknek megfelelően minden változatot hatfokozatú, dupla kuplungos automatával szállítanak.
Arra viszonylag kicsi az esély, hogy Európában is bevezetik ezt a Passat-változatot, viszont az nem kizárt, hogy az NMS, az amerikai Passat helyére ennek egy olcsóbb kialakítású kivitele érkezik. Az NMS egyébként sem lehet messze a leváltástól, hiszen 2011 óta készül, és eddig alig változtattak rajta.