Manapság minden valamire való sportkocsiból készül GT3-as változat: az utólagos kiegyensúlyozás, a Balance of Performance minden autónak nagyjából egyenlő feltételeket biztosít, így hasonló esélyekkel indul mondjuk egy testes Bentley Continental GT3 és egy középmotoros, könnyű Ferrari vagy Lamborghini. Természetesen a Honda sportkocsijából, az NSX-ből is készül ilyen versenygép, igaz, Acura márkanéven, amelyből most új változatot mutattak be.
A fotókon kívül nem hoztak nyilvánosságra sok sok konkrétumot: állítólag elsősorban aerodinamikai szempontból jelentős a fejlődés, de új a blokkolásgátló és a belső elektronika is. A fejlesztők számára állítólag a megfelelő dinamika elérése mellett az olcsóbb üzemeltethetőség volt a leglényegesebb szempont, ami érthető is: mivel az autók teljesítménykülönbségeit igyekeznek minimálisra csökkenteni a szabályok, ezen a téren lehet előnyhöz juttatni a csapatokat.
A GT3 versenyautót egyébként félkészre építik a Honda ohiói gyárában, onnan küldik át az olasz JAS Motorsportnak, amely a Honda gyári versenyautó-építő cégének szerepét tölti be. Itt nyeri el a képen látható formáját. A nyers karbonkarosszéria és a mattfekete-narancs-fehér színkombináció persze nem végleges, az üzemeltető csapatok nyilván más fényezést használnak majd, de a szélesítésekkel, kopoltyúkkal és légbeömlőkkel tarkított forma így, nyersben is igazán látványos.
Az NSX korábban már nyert futamokat az IMSA sportkocsi-bajnokság GTD kategóriájában és a Pirelli World Challenge sorozatban is, de a Hondánál azt remélik, hogy az új változattal akár bajnoki címre is esélyesek lehetnek.