Az amerikai autógyártó még idén bevezeti a más területeken már sikerrel használt anyagot, hogy tovább növeljék az autóik zajszigetelését és a motorok egyes elemeinek hőtűrését.
A csodaanyag nem más mint a grafén, aminek gyártási eljárásait az elmúlt évtizedben sikerült olyan mértékben egyszerűsíteni, hogy azok már számos más iparágban is előfordulnak. Használják már sporteszközöknél (például kerékpárgumikban) és az akkumulátoriparban is (mobiltelefonoknál).
A grafén röviden összefoglalva nem más, mint egy atomnyi vastagságú grafit. Kutatások szerint a grafén jelenleg a legerősebb anyag a földön (kétszázszor erősebb, mint az acél) és emellett nem csak könnyű, de jó a hőtűrő képessége is. Nem csoda, hogy a Ford is is szemet vetett rá, ráadásul a legkézenfekvőbb helyeken. A jövőben grafénnal javítják majd az üzemanyagpumpa és az üzemanyagcsövek hőtűrését, valamint felhasználják az anyagot a motorborításnál is, amivel az autók zajszigetelése is javulhat.
A Ford különböző cégekkel 2014 óta kísérletezik az anyaggal, és elmondásuk szerint akár 17%-os zajcsökkenést és 30%-kal jobb hőtűrési képességeket is el tudtak vele érni. A csodaanyagból a Ford F-150-es pickup és a Mustang sportautó kap majd először, már 2018-ban, de később más típusoknál is elkezdik majd használni. Egyébként az autóiparban már mások is próbálkoznak grafénnal, de a BAC Mono nem tartozik éppen a tömeggyártású autókhoz.