A nyári premier után őszre már a kabrió is ideért az új 8-as BMW-ből. Ezzel a négyüléses vászontetőssel lesznek ott most pár évig a németek a nagy luxuskabriók piacán.
Miután a BMW egy 19 éves szünetet lezárva feltámasztotta a 8-as nevet, várható volt, hogy nem állnak meg egy sima kupénál. Már azért sem, mert a 6-ost beáldozták a nagy házon belüli modellmatekben, így a nagy elegáns luxuskupé szerep egyedül a 8-asé, neki kell kabriót is szolgáltatnia ebben a kategóriában. Ez lett az itt, a kupénál 8 milliméterrel rövidebben és elöl ugyanennyivel szűkebb nyomtávval.
A vászontető hozza a kötelező szintet: 15 másodperc alatt nyílik vagy csukódik, és legfeljebb 50 km/h-ig nyitogatható. A csomagtérből nem lop el sokat, az alap 420-ról 350 literesre szűkült miatta, igaz, azt csak nagyon kacifántosan tudja. A BMW alapáron adja majd fejvesztése ellen a hátsó ülésekhez a pirotechnikai patronnal működő, tizedmásodpercek alatt előbújó alumínium bukókeretet. Alapfelszereltség része még az első ülések mögé szerelhető szélfogó, feláras már viszont a fejtámlás nyakmelegítő.
Kezdetben kétféle motorral lesz kapható a kabrió 8-as. Lesz egy dízel soros hathengeres háromliteressel, a 840d xDrive Convertible 320 lóerővel. Lesz aztán az M-változat egy erősebb benzinessel: az M850i xDrive Convertible, amibe az 530 lóerős 4,4 literes V8 kerül. Egyelőre csak az amerikai árakról hallani, ott állítólag 9500 dollár, azaz nagyjából 2,7 millió forint lesz a kabriós felár.