Új katonai járművet villantott a GM Defense
Úgy két éve már mutattak egy hasonló, üzemanyagcellás járművet a Chevrolet Colorado alapjain, amelyet elsősorban tesztelésre szántak, most azonban egy számmal nagyobb méretben is megvalósulhat a koncepció. A feltételes mód annak szól, hogy a tavaly alapított GM Defense egyelőre csak virtuálisan tudta megmutatni az új Chevrolet Silverado ZH2-t.
Az üzemanyagcellás hajtás egyértelműen túl drága polgári célra, de úgy néz ki, a dollármilliárdokból kifejlesztett technológiának a GM most megpróbál helyet találni a világ hadseregeinél. Az elmúlt két évben, amióta bemutatták a Colorado ZH2-t, úgy néz ki, letisztázták a koncepciót, és kidolgoztak egy hajtás-változatot, amely a nagyobb Silverado karosszériával is megbirkózik. A gyáriak videójából csak néhány részlet derül ki, például hogy a hidrogént a harctérhez közeli támaszpontokon, az amerikai szárazföldi haderőnél szabványosított JP8 üzemanyagból állítanák elő. A Silverado alvázában három, 700 bar nyomású hidrogéntartályt helyeznek el, amely 400 mérföldre, azaz 644 km-re elegendő. A tartályok mellett Jouletech fantázianevű Li-ion akkucsomag és Hydrotech fantázianevű üzemanyagcellák alkotják a hajtásrendszert, amelynek legfontosabb előnye katonai szempontból, hogy csendes, és viszonylag kis hőkibocsátással működik.
Bár a videóban csak számítógéppel generált jeleneteken látható a jármű, látszik, hogy a polgári Silverado karosszériáját használná a GM Defense a katgonai változathoz is, bár a részletekben van eltérés. A pickupok kiszolgálására – például a hidrogén harctéri táborokba szállítására – pedig a korábban már bemutatott, moduláris SURUS rendszert látják alkalmasnak.
Arról egyelőre nincs szó, hogy a hadsereg meg is rendelné a GM Defense rendszerét, de az a tény, hogy a General Motors a ZH2 új változatán dolgozik, azt jelzi, hogy a TARDEC tesztjei a Coloradóval alighanem biztatóan zárultak.