Megmutatták az új Mitsubishi L200-ast

2018.11.09. 11:25

A tervezők alapos munkát végeztek: az L200-asra az anyja sem ismerne rá. Pedig a legtöbb karosszériaelemhez nem nyúltak.

Hosszabb távon szinte biztos, hogy a Mitsubishi L200-at a Nissan Navara egy változatával helyettesítik a kínálatban, de most még csak az aktuális, házon belül tervezett modell felújított változatát mutatták be. A forma átdolgozása azonban olyan jól sikerült, hogy nem nehéz teljesen új modellnek nézni az újdonságot.

Pedig a tető, az ajtók és az utascella érintetlen maradt, csak a motorháztetőt, a lökhárítókat és a kerekek körüli lemezeket cserélték ki. Ám ezek alaposan megváltoztak: a legömbölyített orr-részt szögletesebb fazonú, magasabb motorház váltja, más hűtőmaszkkal, fényszórókkal, és a többi Mitsubishiről már ismert C alakú, krómszínű dekorációs elemekkel. Emellett más formájúak lettek sárvédőívek is: az egyszerű körívek helyett komplikáltabb kontúrt kaptak, széles, lapos peremmel.

Új még a kétféle összkerékhajtás, a Super-Select 4WD és az Easy-Select 4WD Off-road üzemmódválasztója, amelyet murvás, saras vagy havas, homokos illetve köves talajra lehet beállítani. Ez állítólag a beállított terepre legalkalmasabb módon hangolja össze a hajtás és a fékrendszer elemeit a biztosabb haladás érdekében.

Szintén először érhető el az L200-ban néhány biztonsági elektronika: már van automata vészfék – a Mitsubsihi FCM-nek hívja –, holttérfigyelés (BSW) és tolatáskor a keresztirányú forgalmat figyelő eszköz (RCTA), valamint akaratlan gyorsítás-gátló, amely parkoláskor védi ki a túl nagy gázadás nem kívánt következményeit.

Komolyabb műszaki fejlesztés csak egy akad, a korábbi, ötfokozatú automata váltó helyett hatsebességeset kap az L200, de úgy néz ki, ezen kívül más nem változik, a motorválasztékot sem módosítják.

Az új L200-at ma mutatták be Bangkokban, és Thaiföldön, ahol a gyártás folyik, már november 17-étől kapható lesz. A világ más tájain a következő néhány hónapban bukkan fel az átdolgozott változat. Azt egyelőre nem tudni, hogy a Fiat által Fullback néven forgalmazott kivitelt is megújítják-e, és ha igen, mikor.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.