Érkezik a 3-as BMW benzines csúcsváltozata
A BMW az új 3-asból eddig csak dízelmotoros hathengerest mutatott, benzinest csak négyhengeres turbómotorral láthattunk. Ám még a forgalmazás kezdete előtt leleplezik a hiányzó hathengeres benzinest: ez lesz az újdonság a hetedik generációs 3-as sorozat amerikai premierjén.
A típust Észak-Amerikában először a Los Angeles Auto Show-n mutatják be november végén. Itt lesz először látható az M340i xDrive is, amelybe a háromliteres, sorhatos BMW turbómotor 374 lóerős és 500 Nm csúcsnyomatékú változata kerül. Ez igazán jól mozgatja az új 3-as minden eddiginél nagyobb karosszériáját is: 4,4 másodperc alatt érhető el vele a százas tempó. Ám ahogy az M jelzi a típusjelzésben, nem egyedül a motor sportos ebben a változatban: az egy centivel leültetett M Sport futómű és az M Sport differenciálmű is alapáron jár a típushoz – ezekre alighanem szükség van ekkora teljesítmény mellett.
Ahogy manapság minden erős BMW-be, az M340i-be is a nyolcfokozatú ZF automata váltó kerül, bár itt a jobb dinamika érdekében rövidebb áttételezésű alsó fokozatokat alkalmaznak, és az elektronikában rajtprogram is van. Emellett ha valakinek van kedve nyolc fokozat között ugrálni, a kormány mögé épített váltókapcsolókkal azt is megteheti.
Természetesen a fékrendszert is az erősebb motorhoz kellett igazítani: elöl 348 mm-es tárcsák és négydugattyús nyergek, hátul 345 mm-es tárcsák és egydugattyús nyergek lassítanak – nyilván ennek is köszönhető, hogy 18-asnál kisebb felnikkel nem kapható az M340i. A teljesítmény hatékony útra viteléről elöl 225/45-ös, hátul 255/40-es gumik gondoskodnak.
Bár ez valószínűleg kevéssé érdekli ennek a konkrét változatnak a vásárlóit – aki spórolna, nyilván dízelt, vagy kevésbé mérges benzinest vesz majd – a BMW fontosnak tartotta megadni, hogy a típus átlagfogyasztása 7,5 liter, a szén-dioxid-kibocsátása pedig 172 g/km. Ezek azonban a német gyártók jelenlegi szokásai szerint WLTP ciklusban mért, majd – a hivatalos indoklás szerint az összehasonlíthatóság megtartása érdekében – a régi NEDC ciklusra visszaszámolt adatok, amelyek eszerint ugyanúgy nem tükrözik a valóságot, mint a régebbi NEDC mérések. Magyarul a 7,5 liter az a fogyasztási adat, amit az M340i-vel biztosan nem lehet majd elérni valódi forgalomban.