Ötvenmillió villanyautót ígér a VW vezére
A villanyautó-forradalom most már biztosan eljön, a kérdés csak az, hogy mikor. Erről beszélt a Volkswagen vezérigazgatója, Herbert Diess, méghozzá meglehetősen magabiztos hangnemben.
Úgy tűnik, a Volkswagennél kezd beérni a drága fejlesztőmunka, ami az elmúlt években más területeken komoly megszorításokat követelt a gyártótól. A vezérigazgató szerint a szabvány MEB platformra 40%-kal olcsóbb elektromos autót készíthetnek, mint amennyibe egy e-Golf kerül. Éppen ezért már az első években jelentős eladásokat remélhetnek. Az ID jelzésű, nagyjából Golf méretű villanyautóból például már az első évben 100 ezret szeretnének eladni, és Diess szerint 2025-re a villanyautó-eladásuk elérheti az egymilliót évente. Ebben persze nem Európára számítanak elsősorban. „Nagyok leszünk a villanyautó-üzletben, mert igen erősek vagyunk Kínában.” – magyarázta a VW-vezér.
A 20 ezer euró körüli villanyautó-ár és az MEB előnyös tulajdonságai annyira felbátorították a VW vezetését, hogy már felkészültek akár 50 millió autó előállítására: az üzemek átállításával és a lefoglalt akkumulátor-gyártó kapacitással ennyit lenne mód előállítani, bár hogy ez bekövetkezik-e végül, lesz-e ekkora kereslet, az még nagy kérdés, hisz ez a teljes VW vállalatcsoport öt éves autógyártásának felel meg.
Ugyanakkor azt Diess is sietett egyértelművé tenni, hogy egyelőre a hagyományos megoldások fejlesztésével sem álltak le. Egyelőre tovább folyik a dízel- és benzinmotorok tökéletesítése, hatékonyságuk növelése, hiszen a következő hét-nyolc évben még biztosan ezek hajtják majd az eladott Volkswagenek többségét.