Ahogy a legtöbb luxusautó-márka, az Audi is nyújtott, kis motoros modelleket készít a helyi piacra Kínában, azzal a nem elhanyagolható különbséggel, hogy az A4 és A6 nyújtott változatai talán a leggyakoribb állami limuzinok közé tartoznak.
Ennek részint történelmi okai vannak – az Audi minden vetélytársát megelőzve, az 1980-as évek második felében bukkant fel Kínában – de a lényeg az, hogy az új A6-os kínai kivitelének bemutatásával sem várhattak sokat.
Az év elején bemutatott C8 jelű generáció L változata 302,4 centis tengelytávú, ami pontosan tíz centi növekedést jelent, és ez mind a hátsó lábtér, illetve a hátsó ajtók hosszméretében jelentkezik. A motorválaszték ugyanakkor kifejezetten spártai: csak kétliteres négyhengeres turbós benzinmotorral lesz kapható a típus, 190 vagy 224 lóerő teljesítménnyel. Mondjuk többre nincs is feltétlenül szükség: a kínai forgalomban ezek a motorok is elegendőek, és az ilyen nyújtott tengelytávú autókat jellemzően amúgy is sofőr vezeti, úgy, ahogy a hátsó utasnak kényelmes, azaz visszafogott tempóban.
Úgy tudjuk, később érkezik még egy konnektoros hibrid változat is, de valószínű, hogy abba is négyhengeres benzinmotor kerül a villanyos hajtás mellé.
Az A6L típust az Audi valószínűleg csak Kínában kínálja majd, a gyártás is kizárólag ott folyik majd.