Terepkombi készül az új Ford Focusból
A Fordnak nem megy igazán jól Európában mostanság. Talán ezért van, hogy nem elégedtek meg az új Focus személyautó-változataival, készítettek egy emelt kombit is.
Az egész műfaj valószínűleg kényszerből született, amikor egyes gyártók nem tudtak hirtelen válaszolni a konkurenciánál felbukkanó luxusterepjárókra. Kínjukban körbeműanyagozták a legnagyobb kombit a választékban, egy kicsit megemelték a futóművét, összkerék-hajtást kapott, ha addig nem volt neki, és rámondták a varázsigét: terepre is jó.
A recept olyan jól működött, hogy egész kategória született belőle: az Audi Allroad, a Subaru Legacy Outback és a Volvo XC70 megtalálta a maga közönségét, azokban, akik nem akartak igazán magas terepjárót, de néha többre volt szükségük egy átlagautó terepjáró képességeinél. Ám meglepő módon kevés hasonló modell született az évek során a kisebb kategóriákban, annak ellenére, hogy ma már szinte minden gyártó készít efféle nagykocsit.
A Ford most egy mérettel lejjebb próbálja bevetni a receptet: az Active Wagon egy kombi Focus, amely elöl 3, hátul 3,4 centivel magasabb, mint az alapváltozat, és szépen körbe is műanyagozták. Érdekes, hogy oldalt és hátul is több olyan rész is akad az autón, ahol a fényezett karosszériaelemek túlnyúlnak a sötétszürke részeken, azaz a fényezetlen elemek hatékony védelmet nemigen nyújtanak a karosszériának.
Érdekes, hogy bár az Active összkerék-hajtású változatáról nem tudunk, kapott új, független hátsó felfüggesztést új hangolású rugózó elemekkel, és a hajtásnak is többféle üzemmódja van: egy csúszós útra és egy földútra valót is kapott a szokásos Normal és Eco üzemmódokon kívül.
Motorból összesen négyfélét kínálnak az Active Wagonhoz. Mindkét benzines háromhengeres, a gyengébb az ezres Ecoboost motor 125 lóerős változata, az erősebb pedig a Fiesta ST-ből ismerős 1,5 literes visszafogott, 150 lovas kivitele. Dízelmotorból ugyanakkor két négyhengeres közül lehet választani: a kisebb 1,5 literes és 120 lóerős, a nagyobb pedig 2 literes és 150 lovas.
Egyelőre nehéz megjósolni, hogy a Kuga és az Ecosport révén kisebb terepjárókkal jól ellátott Ford kínálatban hogyan muzsikál majd az Active Wagon, de a gyáriak nyilván abban reménykednek, hogy új vásárlókat hoz a márkának Európában.