Amit a Volvo az év utolsó nagy autószalonjára kitalált, az amolyan hoztam is ajándékot meg nem is attrakció: azzal próbálnak mutatni valamit, hogy egy autókiállításra, autógyártóként nem visznek autót.
Ennyire persze nem egyszerű a dolog: egy üres standdal nem lehetne felkelteni a figyelmet, de manapság, amikor mindenhonnan dől az emberekre a kéretlen információ, talán tényleg erősebb üzenet valaminek a hiánya, mint a jelenléte.
Ez persze elég összetett poén ahhoz, hogy magyarázatot igényeljen, de ezt a Volvo meg is adja: azt mondják, ez egy válasz-üzenet a Los Angeles Auto Show idei új nevére. Az idén ugyanis Automobility LA-nak nevezi magát a rendezvény, arra utalva, hogy már nem az autó, mint tárgy, hanem a mobilitás, mint igény áll a középpontban.
„Az iparágunk változik. Ahelyett, hogy csak autókat gyártanánk és adnánk el, a helyváltoztatás szabadságát kell nyújtanunk a vásárlóinknak, személyes, fenntartható és biztonságos formában.” - mondja Hakan Samuelsson, a Volvo vezérigazgatója. Az idei Volvo stand is erről szól majd Los Angelesben: autók helyett jelenlegi és jövőbeli szolgáltatások állnak majd a középpontjában, amilyen a Care by Volvo autó-előfizetési rendszer, vagy a 360c tanulmányhoz kapcsolódó új közlekedési modell, ahol a pénzért nem autót, hanem kényelmes utazást kapunk.